news-background
news-background

کارگردان John Wick می‌گوید شاخه بهترین بدلکاری ممکن است سال آینده به اسکار شود

افزوده شدن شاخه بدلکاری به جوایز آکادمی در حال بررسی است.

«چاد استاهلسکی» کارگردان «جان ویک» (John Wick) در ماه‌های اخیر از آکادمی خواسته بود شاخه‌ای برای اهدای اسکار به بهترین بدلکاران اضافه کند. فیلمساز گفته بود که بزرگترین مانع برای اضافه شدن این جایزه این است که مذاکره‌ای در پشت صحنه صورت نمی‌گیرد.

استاهلسکی همزمان انتشار نسخه بلو-ری «جان ویک ۴» (John Wick: Chapter 4) در مصاحبه با «کامیک‌بوک‌مووی» می‌گوید این مذاکرات طی «چند ماه گذشته» آغاز شده است.

این فیلمساز که سابقه بدلکاری برای «کیانو ریوز» را دارد می‌گوید: «ما با اعضای آکادمی ملاقات کرده‌ایم و در واقع این گفتگوها را کرده‌ایم، و راستش را بخواهید، نتیجه فوق‌العاده مثبت و راهگشا بوده است. من فکر می‌کنم، برای اولین بار، حرکت واقعی رو به جلویی برای تحقق این خواسته صورت گرفته باشد.»

استاهلسکی می‌گوید معتقد است که اسکار بدلکاری «می‌تواند به زودی اسکار آینده یا دست کم یک سال پس از آن. دست کم سه یا چهار سال آینده» تحقق پیدا کند.

او یادآوری می‌کند که «جان ویک» سه طراح مبارزه داشته و بنابراین سؤالی که به وجود می‌آید این است که آیا هر سه نفر اسکار می‌گیرند یا نه: «پرسش این است که چگونه تعیین می‌کنید جایزه به چه چیزی اهدا شود. جایزه به خاطر بهترین بدلکاری است یا بهترین طراحی بدلکاری؟ بهترین سکانس اکشن؟ یا بهترین گروه بدلکاری؟ آیا هماهنگ‌کننده بدلکاری جایزه می‌گیرد؟ کسی که کار را عملی می‌کند؟ طراح حرکات رزمی؟ بدلکار؟ کارگردان واحد دوم فیلمبرداری؟ یا تدوینگر؟ جایزه را چه کسی می‌گیرد؟ همه این‌ها پرسش‌های مهمی‌اند که باید با افراد دانایی از هر دو طرف به بحث گذاشته شود، جامعه بدلکاران و آکادمی.»

استاهلسکی در بخش دیگری از مصاحبه فاش می‌کند که کات کارگردان «جان ویک ۴» را به تازگی به پایان رسانده است.

مراسم اهدای جوایز آکادمی نود و ششم ۱۰ مارس ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید