news-background
news-background

بهترین فیلم‌هایی که در ماه ژوئن ۲۰۲۳ پخش می‌شوند

در ماه ژوئن امسال چند بلاکباستر از قبیل «ایندیانا جونز ۵»، «مرد-عنکبوتی: سراسر دنیای عنکبوتی»، «تبدیل‌شوندگان: ظهور غول‌ها» و «فلش» روی پرده سینماهای آمریکا اکران خواهند شد در حالی که چند فیلم از جمله «سریع و خشن ۱۰» پس از ناکامی نسبی در گیشه پس از تنها سه هفته به پلتفرم‌های دیجیتال می‌رود. فیلم‌هایی چون «آزادسازی ۲» با بازی «گلشیفته فراهانی» و «ریلیتی» با بازی «سیدنی سویینی» در این ماه عرضه خواهند شد. در ادامه نگاهی انداخته شده به بهترین فیلم‌هایی که در ماه ژوئن به اشکال مختلف پخش می‌شوند.

   

زندگی گذشته (Past Lives)

تاریخ پخش: ۲ ژوئن در سالن‌های سینما

این فیلم به کارگردانی «سلین سونگ» بر روی رابطه نورا با بازی «گرتا لی» و بهترین دوست دوران کودکی‌اش «هائه سونگ» با بایز «تئو یو» تمرکز می‌کند که چند دهه است ادامه دارد. این دو در حالی که در سئول به مدرسه ابتدایی می‌روند رابطه صمیمانه‌ای شکل می‌دهند که با مهاجرت خانواده نورا به کانادا موقتاً قطع می‌شود. دوازده سال بعد، آن‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی دوباره با یکدیگر تماس می‌گیرند اما ملاقات آن‌ها دوازده سال دیگر به طول می‌انجامد – و تا آن زمان نورا با مرد دیگری به نام آرتور با بازی «جان ماگارو» ازدواج می‌کند. این فیلم سفر «هائه سونگ» به نیویورک را به تصویر می‌کشد، جایی که نورا ساکن است و به عنوان یک نمایش‌نامه‌نویس کار می‌کند.

 

ریلیتی (Reality)

تاریخ پخش: ۲ ژوئن در سالن‌های سینما

داستان فیلم در مورد «ریلیتی وینر» عضو سابق نیروی هوایی ایالات متحده با بازی «سیدنی سویینی» است که در سال ۲۰۱۸ به جرم افشای اطلاعات محرمانه دولتی به طولانی‌ترین دوره حبس تاریخ محکوم شد. وینر فاش کرده بود که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ مداخله کرده است. او به پنج سال و سه ماه حبس در زندان فدرال محکوم شد.

 

مرد-عنکبوتی: سراسر دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse)

تاریخ پخش: ۲ ژوئن در سالن‌های سینما

«مایلز مورالز در قسمت بعدی فیلم‌‌های برنده اسکار «دنیای عنکبوتی» که یک ماجراجویی حماسی است بازگشته و به دنیاهای موازی منتقل شده تا به همراه گوئن استیسی و گروهی جیدید از افراد-عنکبوتی با یک شخصیت شرور نیرومندتر از همیشه مواجه شود. «شامیک مور» در این فیلم به جای «مایلز مورالس»، «هیلی استاینفلد» به جای «گوئن استیسی»، «اسکار آیزاک» به جای «مرد-عنکبوتی ۲۰۹۹» و «جیسون شوارتسمن» در نقش شخصیت شرور «اسپات» صداپیشگی می‌کنند. «ایسا ری»، «دنیل کالویا»، «کارن سونی»، «برایان تایری هنری»، «گرتا لی»، «شی ویگام» و «لونا لورن والز» دیگر صداپیشگان فیلم خواهند بود.

 

لینچ/آز (Lynch/Oz)

تاریخ پخش: ۲ ژوئن در سالن‌های سینما

«الکساندر او فیلیپ» در این مستند نگاهی دقیق به کارنامه «دیوید لینچ» و علاقه او به «جادوگر آز» (Wizard of Oz) می‌اندازد و اینکه چگونه آن فیلم کلاسیک بر بسیاری از فیلم‌هایش تأثیر گذاشتند.

 

تند آتشین (Flamin Hot)

تاریخ پخش: ۹ ژوئن در دیزنی+ و هولو

اولین فیلم بلند «اوا لونگوریا» در مقام کارگردان بر اساس خاطرات «ریچارد مونتانیز» ساخته شده، نگهبانی که ادعا کرد اسنک «تند آتشین» چیتوز را ابداع کرده. این فیلم برداشتی طنز از این ماجرا با بازی «جسی گارسیا» در نقش مونتانیز است. این فیلم در جشنواره «جنوب از جنوب غربی» (SXSW) اکران شد.

 

تبدیل‌شوندگان: ظهور غول‌ها (Transformers: Rise Of The Beasts)

تاریخ پخش: ۹ ژوئن در سالن‌های سینما

«استیون کیپل جونیور» کارگردان قسمت هفتم «تبدیل‌شوندگان» است. این فیلم روایت «بامبلبی» به کارگردانی «تراویس نایت» را پی می‌گیرد که داستانی در سال ۱۹۸۷ بازگو کرد. داستان قسمت هفتم علاوه بر نیویورک سال ۱۹۹۴ در پرو نیز روی می‌دهد و نبرد میان اوتوبات‌ها و دیسپتیکن‌ها را روی زمین ترسیم خواهد کرد. «آنتونی راموس»، «دامینیک فیشبک»، «دیوید سوبولوف»، «میکیلا رودریگز»، «کریستو فرناندز» و «توبی انویگوه» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود و «پیتر دینکلیج»، «لیزا کوشی»، «جان دیماجیو»، «میشل یئو» و «پیت دیویدسون» در نقش «ماکسیمال ایریزور» و «اتوبات میراژ» از جمله بازیگران و صداپیشگان فیلم خواهند بود.

 

سریع و خشن ۱۰ (Fast X)

تاریخ پخش: ۱۰ ژوئن از پلتفرم‌های دیجیتال

قسمت دهم «سریع و خشن» تنها سه هفته پس از اکران در سالن‌های سینما از پلتفرم‌های دیجیتال پخش شد. فروش پایین‌تر از انتظار این دنباله که با بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری تولید شده تهیه‌کنندگان از جمله «وین دیزل» را وادار به انتشار زودهنگام فیلم کرد. «میشل رودریگز»، «تایریس گیبسون»، «لوداکریس»، «جردانا بروستر»، «ناتالی امانوئل»، «هلن میرن»، «شارلیز ترون»، «سونگ کانگ»، «مایکل روکر» و «اسکات ایست‌وود» در فیلم «سریع و خشن ۱۰» نقش‌آفرینی می‌کنند. بازیگران جدید چندگانه نیز «جیسون موموآ»، «ریتا مورنو»، «آلن ریچسون»، «بری لارسن» و «دنیلا ملچیور» خواهند بود. «دووین جانسوون» نقش کوتاهی در صحنه پایانی فیلم بازی کرده و است در یک اسپین‌آف دیگر بازگردد.

 

آزادسازی (Extraction 2)

تاریخ پخش: ۱۶ ژوئن از نتفلیکس

«تایلر ریک» با بازی «کریس همسورث» که در پایان وقایع قسمت اول زنده ماند دوباره آماده به خطر انداختن جان خود در «آزادسازی ۲» است. «آدام بسا» و «گلشیفته فراهانی» دیگر بازیگران فیلم به کارگردانی «سم هارگریو» خواهند بود. هارگریو که قسمت اول این فیلم را کارگردانی کرده و برای دنباله بازگشته، پیش‌تر در مصاحبه با «امپایر» گفته بود که همسورث را برای «دیوانه‌وارترین تک‌برداشت تاریخ سینما» آتش زده است.

 

بنیادین (Elemental)

تاریخ پخش: ۱۶ ژوئن در سالن‌های سینما

این فیلم داستانی در مورد دو موجود «دوست‌داشتنی» به نام «امبر» و «وید» از جنس آتش و آب است که با وجود تفاوت‌های بنیادین و اساسی کشف می‌کنند که از شباهت‌های زیادی برخوردارند. این فیلم از دوران کودکی «پیتر سون» در نیویورک الهام گرفته است. «بنیادین» به عنوان فیلم اختتامیه جشنواره کن هفتاد و ششم با پنج دقیقه تشویق ایستاده همراه بود. منتقد «نکست بست پیکچر» درباره این انیمیشن می‌نویسد: ««بنیادین» نه تنها یکی از فیلم‌های بهتر پیکسار در چند سال اخیر است بلکه یکی از بهترین آن‌ها در مجموع است. این داستان عاشقانه احساسی و زیرکانه دلگرم‌کننده است و شما را به گریه می‌اندازد. ادای احترامی تکان‌دهنده به والدین مهاجر با انیمیشنی چشم‌نواز. موسیقی متن آرام‌بخش «توماس نیومن» باشکوه است.»

 

فلش (The Flash)

تاریخ پخش: ۱۶ ژوئن در سالن‌های سینما

«فلش» یا «بری آلن» با بازی «ازرا میلر» در این فیلم در زمان سفر می‌کند تا از مرگ مادرش جلوگیری کند، سفری که او را گرفتار یک واقعیت ثانویه بدون فراانسان‌ها می‌کند. بری از نسخه جوان‌تر خودش، یک «بتمن» پیرتر ‌با بازی «مایکل کیتون» و یک سوپرگرل کریپتونی طرد شده با بازی «ساشا کایه» کمک می‌گیرد تا از دنیا در برابر ژنرال زاد محافظت کند و به دنیای خودش برگردد.

 

استروید سیتی (Asteroid City)

تاریخ پخش: ۱۶ ژوئن در سالن‌های سینما

«استروید سیتی» تأملی شاعرانه روی معنای زندگی توصیف شده و داستانی در مورد یک شهر کویری خیالی در آمریکای سال ۱۹۵۵ و یک همایش نجوم روایت می‌کند که دانشجویان و والدین را از سراسر کشور به این شهر می‌کشاند. این فیلم در جشنواره کن هفتاد و ششم برای اولین بار به نمایش درآمد و شش دقیقه به صورت ایستاده تشویق شد. «اسکارلت جوهانسن»، «تام هنکس»، «جیسون شوارتسمن»، «جفری رایت»، «تیلدا سویینتون»، «برایان کرانستون»، «ادوارد نورتن»، «آدرین برودی»، «لیو شرایبر»، «هوپ دیویس»، «استیون پارک»، «روپرت فرند»، «مایا هاک»، «استیو کارل»، «مارگو رابی»، و «مت دیلون»، از جمله بازیگران فیلم خواهند بود.

 

دلخور نیستم (No Hard Feelings)

تاریخ پخش: ۲۳ ژوئن در سالن‌های سینما

این فیلم به کارگردانی «جین استاپنیتسکی» داستانی در مورد زنی به نام مدی با بازی «جنیفر لارنس» روایت می‌کند که خانه دوران کودکی‌اش را در حال از دست دادن است و پیشنهاد شغل وسوسه‌برانگیزی را می‌بیند: یک والدین ثروتمند به دنبال دوستی برای پسر ۱۹ ساله خودند. دیگر بازیگران فیلم «اندرو بارث فلدمن»، «متیو برودریک»، «ناتالی مورالس»، «لورا بنانتی»، و «ایبان ماس-باکراک» خواهند بود. «حسن منهاج»، «کایل مونی» و «آلیسیا جوی پاول» فهرست بازیگران این فیلم را تکمیل می‌کنند.

 

ایندیانا جونز ۵ (Indiana Jones And The Dial of Destiny)

تاریخ پخش: ۳۰ ژوئن در سالن‌های سینما

داستان این دنباله در سال ۱۹۶۹ و یک دهه پس از «قلمرو جمجمه بلورین» (Kingdom of the Crystal Skull) قرار داده شده و جونز با گروهی از نازی‌ها مقابله می‌کند. «فیبی والر-بریج» نقش دخترخوانده جونز «هلنا شا» را بازی می‌کند و به دنبال دستگاه «شمارشگر آنتیکیترا» است که می‌تواند شکاف‌های موجود در زمان را بیابد. «مدس میکلسن»، «آنتونیو باندراس»، و «توبی جونز» دیگر بازیگران قسمت پنجم «ایندانا جونز» خواهند بود. فورد برای صحنه ابتدایی این فیلم چند ده با فناوری کاهش سن دیجیتال جوان‌تر شده و به سال ۱۹۴۴ سفر می‌کند. «ایندیانا جونز ۵» ماه گذشته در بخش «خارج از مسابقه» جشنواره کن برای اولین بار به نمایش درآمد و پنج دقیقه به صورت ایستاده تشویق شد.

 

نیمونا (Nimona)

تاریخ پخش: ۳۰ ژوئن از نتفلیکس

«کلوئی گریس مورتس» در این فیلم نقش یک قهرمان نوجوان با جنیست نادوگانه به نام نیمونا صداپیشگی می‌کند که تنها امید یک شوالیه از اتهام جنایتی است که مرتکب نشده. «نیک برونو» و «تروی کوان» کارگردانان و «روی لی»، «کارن رایان»، و «رابرت ال. برد» تهیه‌کنندگان فیلم خواهند بود. پیش‌تر گزارش شده بود که شخصیت «لرد بالیستر بلک‌هارت» با صداپیشگی «رض احمد» در یکی از صحنه‌های فیلم بوسه هم‌جنس‌گرایانه‌ای با «سر آمبروسیوس گلدنلوین» با صداپیشگی «یوجین لی یانگ» دارد. پس از بایگانی شدن «نیمونا» در دیزنی، نتفلیکس سال گذشته امتیاز پخش آن را خریداری کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید