news-background
news-background

کارگردان Lightyear از پیکسار اخراج شد

«لایت‌یر» یکی از شکست‌های تجاری نادر استودیوی پیکسار را رقم زده است.

کارگردان انیمیشن «لایت‌یر» (Lightyear) یکی از ۷۵ فردی است که از پیکسار اخراج شده است. «رویترز» گزارش داده است که «انگس مک‌لین» انیماتور ۲۶ ساله سابقه مشارکت در تولید فیلم‌های دیگری چون «کوکو» (Coco)، «شگفت‌انگیزان ۲» (Incredibles 2) و «داستان اسباب بازی ۴» (Toy Story 4) را دارد و اواخر ماه مه اخراج شده است.

پیش‌تر گزارش شده بود که استودیوی دیزنی ۷ هزار نفر را اخراج خواهد کرد. «گلین ساسمن» که از سال ۱۹۹۵ وقتی «داستان اسباب بازی» اول اکران شد با پیکسار همکاری کرده، دیگر فرد اخراج شده از استودیو است.

پیکسار به ندرت کارمندانش را اخراج می‌کند و آخرین بار در سال ۲۰۱۳ وقتی «دایناسور خوب» (The Good Dinosaur) با تأخیر مواجه شد چنین اقدامی را صورت داده بود. در آن زمان، ۵ درصد از ۱۲۰۰ کارمند پیکسار از جمله «باب پیترسون» کارگردان فیلم اخراج شدند.

انیمیشن «لایت‌یر» با صداپیشگی «کریس اوانز» با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری تولید شد اما ۲۲۶.۷ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت. این پروژه دچار حواشی بسیاری از جمله داستان گیج‌کننده و صحنه همجنسگرایانه فیلم که اکرانش در بعضی از کشورهای مسلمان را با مشکل مواجه کرد شده بود.

«تیم آلن» صداپیشه همیشگی شخصیت «باز لایت‌یر» نیز از این اسپین‌آف کنار گذاشته شد. او در مصاحبه با «اکستر» گفته بود: «پاسخ کوتاه این است که مشارکتی نکردم چون هیچ ارتباطی [با شخصیت من در «داستان اسباب بازی»] نداشت. گروه به‌کلی جدیدی است که واقعاً ارتباطی با فیلم‌های اول نداشت.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید