news-background
news-background

اولین واکنش‌ها به فیلم Elemental پیکسار پس از اکران در جشنواره کن

فیلم «بنیادین» در جشنواره کن با پنج دقیقه تشویق ایستاده روبرو شد.

اکران انیمیشن «بنیادین» (Elemental) پیکسار و دیزنی به عنوان فیلم اختتامیه جشنواره کن هفتاد و ششم با پنج دقیقه تشویق ایستاده همراه بود. «بنیادین» به کارگردانی «پیتر سون» و به تهیه‌کنندگی «پیتر داکتر» با این حال نقدهای متناقضی دریافت کرده و امتیازش در «متاکریتیک» به ۵۶ درصد رسیده است.

این فیلم داستانی در مورد دو موجود «دوست‌داشتنی» به نام «امبر» و «وید» از جنس آتش و آب است که با وجود تفاوت‌های بنیادین و اساسی کشف می‌کنند که از شباهت‌های زیادی برخوردارند. این فیلم از دوران کودکی «پیتر سون» در نیویورک الهام گرفته است.

داکتر پس از اکران فیلم گفت: «قلبم در مرز منفجر شدن است. این فیلم در مورد غنای تنوع [عقیده و نژاد] است. زندگی ما بهتر می‌شود وقتی که دیدگاه‌های متفاوتی داشته باشیم.»

پیش از اکران فیلم سلبریتی‌هایی چون «جین فاندا»، «کوئنتین تارانتینو»، «نیکلای کاستر والدو»، «اورلاندو بلوم»، «دیوید هاربر»، «کوئنتین تارانتینو» و اعضای هیأت داوران از جمله «بری لارسن»، «روبن اوستلوند» و «پل دینو» روی فرش قرمز رفتند. مراسم اختتامیه جشنواره کن با اهدای «نخل طلا» به «آناتومی یک سقوط» (Anatomy of a Fall) به کارگردانی «ژوستین تریه» به پایان رسید. بعضی از صداپیشگان فیلم نیز از جمله «لیا لوییس»، «مامودو اثی»، «رانی دل کارمن»، «شیلا امی»، «وندی مک‌لندن-کاوی» و «کاترین اوهارا» روی فرش قرمز رفتند.

امتیاز «راتن تومیتوز» فیلم «بنیادین» در حال حاضر منتشر نشده اما فیلم پنج فیلم آخر استودیوی پیکسار شامل «لایت‌یر» (Lightyear)، «قرمز شدن» (Turning Red)، «لوکا» (Luca)، «روح» (Soul) و «به‌پیش» (Onward) به ترتیب امتیازات ۷۵ درصد، ۹۵ درصد، ۹۱ درصد، ۹۵ درصد، و ۸۸ درصد دریافت کرده بودند.

منتقد «نکست بست پیکچر» می‌نویسد: ««بنیادین» نه تنها یکی از فیلم‌های بهتر پیکسار در چند سال اخیر است بلکه یکی از بهترین آن‌ها در مجموع است. این داستان عاشقانه احساسی و زیرکانه دلگرم‌کننده است و شما را به گریه می‌اندازد. ادای احترامی تکان‌دهنده به والدین مهاجر با انیمیشنی چشم‌نواز. موسیقی متن آرام‌بخش «توماس نیومن» باشکوه است.»

منتقد «گلیتر» می‌نویسد: «فیلم «بنیادین» یک رؤیای ناب است و پایانی بی‌نقص برای جشنواره کن. رنگارنگ، پرطراوت، آتشین، لطیف و روان است با انیمیشنی درخشان و داستانی عالی در مورد دوست داشتن خود، شهامت، خود بودن و عاشق شدن در این مسیر.»

منتقد «استاندارد» این فیلم را ترکیبی از «انیمیشن و تخیل پرنشاط» توصیف کرده و می‌نویسد:‌ «این داستان شاید پیش‌تر در فیلم‌های «زوتوپیا» (Zootopia) و «آب و آتش» (Water and Fire) روایت شده باشد اما شخصیت‌های دلفریب و طراحی صحنه خلاقانه‌ای دارد و موسیقی متن نیومن گوش‌نواز و روحانی است.»

منتقد «کلایدر» می‌نویسد: ««بنیادین» به نظر تکرار «زوتوپیا» می‌رسد، و بیش از حد وام‌دار آن فیلم محبوب دیزنی است. پیام فیلم خام‌دستانه است... با این حال، انیمیشن آن زیبا و موسیقی متنش جادویی است. ویژگی‌های زیادی برای دوست داشتن دارد اما بی‌نقص نیست.»

«بنیادین» ۱۶ ژوئن ۲۰۲۳ اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید