news-background
news-background

ویم وندرس در جشنواره کن: قسمت سوم Wings Of Desire را نمی‌سازم؛ Perfect Days شاید یک دنباله باشد

وندرس می‌گوید فرشتگان او پرکشیده و در آسمان ناپدید شده‌اند.

«ویم وندرس» کارگردان آلمانی «روزهای عالی» (Perfect Days) در کنفرانس مطبوعاتی فیلم جدیدش در جشنواره کن هفتاد و ششم گفت احتمال تولید یک فیلم فانتزی «زیر آسمان برلین» (Wings of Desire) دیگر اندک است.

وندرس در مورد «روزهای عالی» می‌گوید: «فکر نمی‌کنم به مفهوم فرشتگان برگردم، حتی شاید این فیلم نزدیک‌تری [به یک دنباله] باشد.»

این کارگردان با «زیر آسمان برلین» در جشنواره کن سال ۱۹۸۷ برنده جایزه بهترین کارگردانی شد و در سال ۱۹۹۳ با دنباله آن «خیلی دور خیلی نزدیک» (Faraway, So Close) جایزه بزرگ هیأت داوران این جشنواره را دریافت کرد. این فیلم‌ها زندگی فرشتگانی را به تصویر می‌کشند که باید بال‌های خود را از دست بدهند و به زمین هبوط کنند.

وندرس درباره «پیتر فالک» و «برونو گانتس» بازیگران فقید چندگانه می‌گوید: «فرشتگان من برای همیشه در آسمان ناپدید شدند.»

فیلمساز می‌گوید شخصیت نظافت‌چی هیرایاما با بازی «کوجی یاکوشو» در فیلم «روزهای عالی» یک «فرشته» است: «آدم‌های زیادی او را نمی‌بینند. برای خیلی از آدم‌ها، او مثل فرشتگان نامرئی است.»

شخصیت هیرایاما به نظر در توکیو زندگی آرام و ساده‌ای دارد و روزهایش را با لذت گوش دادن به موسیقی و خواندن کتاب می‌گذراند. عاشق درختان است و از آن‌ها عکس می‌گیرد تا اینکه برخوردی غیرمنتظره گذشته او را افشا می‌کند.

وندرس می‌گوید وقتی از او دعوت شده تا در ژاپن از سرویس‌های بهداشتی عکسبرداری کند، ایده تولید این فیلم به ذهن خطور کرده است: «از من پرسیدند: «تمایل داری به توکیو بیایی و نگاهی به این مکان‌های شگفت‌انگیز بیندازی.» برای رفتن به توکیو یک بار خواهش کافی است.»

فیلمساز تأکید می‌کند که این فیلم را «سریع و خشن» فیلمبرداری کرده است: «به فیلم خاصی ارجاع نمی‌دهم. ما سریع و خشن فیلمبرداری کردیم.»

«ددلاین» این هفته گزارش داد که استودیوی نئون در حال مذاکره است تا امتیاز پخش «روزهای عالی» در آمریکای شمالی را با قراردادی شش رقمی خریداری کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید