news-background
news-background

لیو اولمان: اینگمار برگمان به خاطر بازی نکردن در Fanny and Alexander هرگز من را نبخشید

اولمان از حسرت‌های کارنامه بازیگری‌اش گفته است.

«لیو اولمان» اگرچه در چندین فیلم با «اینگمار برگمان» همکاری کرده اما پیشنهاد فیلمساز سوئدی برای «فانی و الکساندر» (Fanny and Alexander) در سال ۱۹۸۲ را رد کرده است. او در مصاحبه با «ورایتی» در جشنواره کن می‌گوید برگمان او را به خاطر نپذیرفتن «فانی و الکساندر» هرگز بخشیده است. این دو در شاهکارهای کلاسیک «پرسونا» (Persona)، «صحنه‌هایی از یک ازدواج» (Scenes From a Marriage)، «فریادها و نجواها» (Cries and Whispers) و بسیاری دیگر همکاری کرده بودند.

اولمان درباره نقشی که به «اوا فرولینگ» رسید می‌گوید: «به او گفتم که نقش دیگری را قبول کرده‌ام. هرگز من را نبخشید.» او در سال ۱۹۷۷ برای «چهره به چهره» (Face to Face) برگمان نامزد اسکار شد و در سال ۲۰۲۲ یک اسکار افتخاری دریافت کرد.

این بازیگر ۸۴ ساله ادامه می‌دهد: «به نوشتن نامه برای من ادامه داد، خطاب به «لیو اولمان عزیز»، لحنی دراماتیک داشت. به مدت یک سال حرف نزدیم. امروز حسرت می‌خورم که در آن فیلم بازی نکرده‌ام. شاید تصمیم اشتباهی بود، اما فکر کردم که به او نشان می‌دهم استقلال دارم.»

او به یاد می‌آورد که برگمان به او گفته است که «به‌شکل دردناکی وابسته‌» یکدیگرند: «مردم با شنیدنش غافلگیر می‌شوند: همه فکر می‌کنند مثل برگمان هستم. اما حقیقت این است که او یک کودک بود. وقتی فیلم «بی‌وفا» (Faithless) را کارگردانی می‌کردم، فقط روز آخر فیلمبرداری اجازه پیدا کرد حضور پیدا کند. زیر یک پتو خودش را مخفی کرد و فقط همان‌جا خوابید تا اینکه یک بازیگر متوجه تکان‌های او شد. به‌شدت می‌خندید.»

اولمان که مستند «لیو اولمان – راهی کمتر طی شده» (Liv Ullmann – A Road Less Travelled) را در جشنواره کن امسال داشت در مصاحبه با «ورایتی» اصرار می‌ورزد: «یک اسطوره نیستم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید