news-background
news-background

پنج دقیقه تشویق ایستاده سریال The Idol در جشنواره کن؛ واکنش منتقدین به تله‌کلیک تلویزیونی HBO

سریال «بت» با بازی «ویکند» و «لیلی رز دپ» دوشنبه شب در کن اکران شد.

«سم لوینسون» و دیگر عوامل و بازیگران «بت» (The Idol) دوشنبه شب این هفته در مراسم افتتاحیه سریال حضور پیدا کردند و در پایان پنج دقیقه به صورت ایستاده تشویق شدند. این سریال در بخش «خارج از مسابقه» به نمایش درآمده است.

لوینسون که پدیدآورنده این سریال با همکاری «رضا فهیم» است، در پایان اکران دو اپیزود اول گفت: «به این سریال خیلی افتخار می‌کنم، و به روش ساخته شدنش. احساس می‌کنم که یک خانواده را پیدا کرده‌ام... می‌دانم که کمی کالت‌گونه به نظر می‌رسد اما همین حس را دارد.»

«ویکند» در این سریال نقش یک رهبر فرقه مذهبی در لس‌آنجلس را بازی می‌کند که به یک ستاره در حال ظهور پاپ با بازی «لیلی رز دپ» برخورد می‌کند. «تروی سیوان»، «استیو زیسیس»، «ملانی لیبورد»، «الیزابت برکلی لورن»، «نیکو هیراگا»، «آن هیچ»، «جنی» رپر کره‌ای و یکی از اعضای «بلک‌پینک»، و «ریچل سنات» دیگر بازیگران این سریال خواهند بود.

دو اپیزود اول این سریال حاوی صحنه‌های جنسی بسیاری از جمله خودارضایی شخصیت دپ با یخ و تلاش برای خفه کردن خودش بوده است. جاسلین یک ستاره پاپ است که از ترانه جدیدش راضی نیست و می‌خواهد مانع انتشار آن شود. او با شخصیت ویکند برخورد می‌کند که مدیر یک کلوب شبانه است و ترانه را با اصوات جنسی خواننده ریمیکس کند.

اکران سریال در کن با واکنش‌هایی چون «دیگر نمی‌خواهم لیلی رز دپ برهنه را ببینم»، یا «هیچ خوشم نیامد» و «نسخه تلویزیونی کلیک‌بیت» را در پی داشته است. منتقد «ورایتی» می‌نویسد: «افتتاحیه «بت» به پایان رسید. هواداران «سم لوینسون» ناامید نخواهند شد.»

منتقد «نیویورک تایمز» این سریال را یک «۵۰ طیف تسفی [ویکند]: ادیسه صفحه اصلی پورن‌هاب» با درخشش اعضای تناسلی دپ و «ویکند» توصیف کرده و می‌نویسد:‌ «عاشق اینم که چنین سریالی آغازگر دوران جدید اچ‌بی‌او مکس است.»

«هالیوود ریپورتر» می‌نویسد دو اپیزود اول سریال گزارش پیشین «رولینگ استون» در مورد «شکنجه جنسی» بازیگران را متأسفانه تأیید می‌کند: «این سریال نسخه بزرگسالانه‌تر و حتی مصنوعی‌تر فصل دوم «سرخوشی» (Euphoria) است. به جای شخصیتی نوجوان که با مشکلات اعتیاد دست به گریبان است، در این سریال یک ستاره پاپ سوگوار سعی می‌کند به صحنه موسیقی برگردد.» این منتقد اضافه می‌کند:‌ ««بت»‌گوشه‌هایی از ظرفیتش را نشان می‌دهد وقتی که بیش از حد سعی نمی‌کند بهت‌آور باشد. گونه‌ای التهاب در صحنه‌های جنسی میان دپ و تسفی وجود دارد که اروتیسم آن را از بین می‌برد. وقتی سریال از این صحنه‌ها دور می‌شود و روی تلاش جاسلین برای بازگشت به موسیقی تمرکز می‌کند احساس آسودگی می‌کنید.»

منتقد «ورایتی» می‌نویسد این سریال مثل «فانتزی مردانه آشفته» است و اضافه می‌کند: «این مجموعه پنج اپیزودی می‌توانست نسخه زنانه و سافت‌کور سریال «همراهان» (Entourage) باشد.» این منتقد در بخش دیگری از نقد خود می‌نویسد:‌ ««بت» می‌توانست نگاهی واقعی باید به اینکه صنعت موسیقی چگونه لاپوشانی می‌کند، همان‌گونه که سریال‌های «در چرخه» (In the Loop) و «ویپ» (Veep) نشان داد شخصیت‌هایش همواره آتش‌های سیاسی به پا می‌کنند. سپس رسوایی تصاویر تقریباً به همان سرعتی که شعله‌ور شد به دست فراموشی سپرده می‌شود و سریال از آن عبور می‌کند.»

سریال «بت» ۴ ژوئن از شبکه کابلی اچ‌بی‌او و پلتفرم استریم مکس پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید