news-background
news-background

ریچل بلوم: هوش مصنوعی باید بتواند از خودش متنفر باشد؛ نویسنده Meet the Fockers: شوخی‌های هوش مصنوعی بی‌روح و مزخرف است

شوخی‌های نوشته شده با هوش مصنوعی به باور «جیم هرتسفلد» بی‌روح‌اند.

«جیم هرتسفلد» نویسنده فیلم‌هایی چون «ملاقات با فاکرها» (Meet the Fockers)، «ملاقات با والدین» (Meet the Parents) و «کتاب جنگل» (Jungle Book) در مصاحبه با «تی‌ام‌زی» می‌گوید هوش مصنوعی در طنزپردازی از شعور کافی برخوردار نیست.

هرتسفلد می‌گوید: «هوش مصنوعی روح و شوخ‌طبعی یک انسان را ندارد... از چت‌جی‌پی‌تی استفاده کنید و بگویید یک شوخی برای شما بنویسد، مزخرف خواهد بود.»

پروژه بعدی این نویسنده یک کمدی به نام «اسپاگتی علیه نودل» (Spaghetti Versus Noodle) در مورد «جنگ ایتالیایی‌ها و چینی‌ها» به خاطر اسپاگتی است.

«ریچل بلوم» کمدین و نویسنده ۳۶ ساله آمریکایی سریال «دوست دختر سابق دیوانه» (Crazy Ex-Girlfriend) در مصاحبه دیگری با «ایندیپندنت» گفته بود هوش مصنوعی برای اینکه بتواند نویسنده خوبی باشد باید «از خودش متنفر» شود.

بلوم برنده گلدن گلوب که مانند هرتسفلد در صف اعتصاب نویسندگان آمریکایی دیده شده است. او تصویری از پلاکاردش در اعتصاب منتشر کرده که روی آن نوشته شده: «از هوش مصنوعی خواستم متن این تابلو را بنویسد اما او در عوض به من گفت که از همسرم جدا شوم؟!»

بلوم می‌گوید نگران فیلمنامه‌هایی که با هوش مصنوعی تولید می‌شوند نیست: «در حال حاضر، چیزهایی مثل چت‌جی‌پی‌تی، به‌شدت بی‌اصالت‌اند. نویسنده خوبی خواهند شد وقتی که درد و ترامای بیزاری از خودشان را درک کنند چون این بخشی از نویسندگی است.»

بلوم اضافه می‌کند که نه هوش مصنوعی بلکه مدیران استودیوها او را نگران می‌کنند: «اگر از نظر هنری جاه‌طلب نباشید و بگویید: «من فقط... یک فیلمنامه فرمول‌بندی‌شده اما قابل‌قبول می‌خواهم، این ترسناک است. [هوش مصنوعی] هنوز نمی‌تواند مانند نویسندگان استنباط کند، اما ممکن است خیلی زود بتواند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید