news-background
news-background

اسکارلت جوهانسن از واکنش «مأیوس‌کننده» دیزنی به شکایت او و حس «پی‌پناهی» با از دست دادن فیلم Gravity می‌گوید

جوهانسن می‌گوید با رد پیشنهاد فیلم «جاذبه» بازیگری خودش را زیر سؤال برده است.

«اسکارلت جوهانسن» در مصاحبه جدیدی با «ورایتی» از حس «بی‌پناهی و استیصال» ناشی از پذیرفته نشدن برای فیلم «جاذبه» (Gravity) «آلفونسو کوارون» گفته است. پیش از او «ماریون کوتیار» و «ناتالی پورتمن» برای نقشی که در نهایت به «ساندرا بولاک» رسید تست بازیگری داده بودند در حالی که «بلیک لایولی» دیگر بازیگری بود که این پیشنهاد را دریافت کرد.

جوهانسن می‌گوید: «برای دو نقش پذیرفته نشدم – نقش اول «مرد آهنی ۲» (Iron Man 2) بود و دیگری «جاذبه» آلفونسو کوارون. به آن نقش میل شدیدی داشتم. به اصطلاح کاهی بود که کمر شتر را شکست. واقعاً حس استیصال و بی‌پناهی می‌کردم. فکر می‌کردم: «شغل درستی انتخاب کرده‌ام؟»»

جوهانسن ادامه می‌دهد: «نقش‌هایی که پیشنهاد می‌شدند عمیقاً رضایت‌بخش نبودند. فکر می‌کنم تمام فیلمنامه‌های «مریلین مونرو» را به من پیشنهاد کرده‌اند. فکر می‌کردم: «این پایان راه هنر برای من است؟»»

او اضافه می‌کند که بیرون آمدن از موقعیت یک «بامشل» بسیار دشوار بوده است: «در حالی که فیلم‌هایی چون «از تو خوشش نمی‌آید» (He’s Just Not That Into You)‌ بازی می‌کردم کهبه شکلی آن روایت را ادامه می‌داد. نمی‌توانستم پیشرفتی داشته باشم.»

سرانجام «امیلی بلانت» از «مرد آهنی ۲» کناره‌گیری می‌کند و جوهانسن برای نقش «بیوه سیاه» در «دنیای سینمایی مارول» برگزیده می‌شود. «رابرت داونی جونیور» بازیگر «مرد آهنی» هم در مقطعی برای بازی در «جاذبه» وارد مذاکره شده بود.

جوهانسن درباره «مرد آهنی ۲» می‌گوید: «[«مرد آهنی ۲»] قرار نبود تغییر محسوسی از نظر نویسندگی شخصیت من داشته باشد. اما ظرفیتی داشت برای رشد در فیلم‌های بعدی داشت.»

مارول در سال ۲۰۲۱ فیلم اختصاصی شخصیت «بیوه سیاه» را همزمان با اکران در سالن‌های سینما از پلتفرم دیزنی+ پخش کرد. این تصمیم باعث شد که جوهانسن از دیزنی شکایت کند چرا که معتقد بود درآمد او از اکران فیلم در سالن‌های سینما کاهش پیدا کرده است. دیزنی و جوهانسن پس از درگیری‌های لفظی عمومی سرانجام به توافق رسیدند.

جوهانسن در مورد واکنش دیزنی به شکایت می‌گوید: «غمگین و ناامید بودم. اما بیشتر غمگین. لحظه بسیار سورئالی بود چون همه ما [در حین پاندمی] جداافتاده بودیم و به تدریج بیرون می‌آمدیم. از طرف دیگر در اوج بارداری بودم که همزمان شدنش به شکل عجیبی شگفت‌انگیز بود. ناگهان تمام توجه من به این معجزه حیات معطوف شد. بنابراین زیباترین حواس‌پرتی دنیا را داشتم و دیری نگذشت که نوزادی زیبا به دنیا آوردم.»

جوهانسن در جشنواره کن امسال فیلم «شهر سیارک» (Asteroid City) را روی پرده خواهد داشت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید