news-background
news-background

باکس آفیس: فیلم Super Mario Bros. Movie به فروش ۱ میلیارد دلاری رسید

به‌روزرسانی یکشنبه: «فیلم برادران سوپر ماریو» (Super Mario Bros. Movie) یونیورسال و ایلومینیشن با فروش آخر هفته داخلی ۴۰ میلیون دلاری به رکوردشکنی ادامه داد. بیشترین فروش هفته چهارم در میان عناوین انیمیشن را «شگفت‌انگیزان ۲» (Incredibles 2) با ۲۸.۴ میلیون دلار ثبت کرده بود. «سوپر ماریو» حتی در هفته چهارم از رکورد فروش ۳۲.۱ میلیون دلاری «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) نیز عبور کرده است.

«برادران سوپر ماریو» در بازارهای داخلی به ۴۹۰ میلیون دلار رسیده و پنجمین فیلمی است که در دوران پاندمی از فروش جهانی ۱ میلیارد دلاری گذر می‌کند. این فیلم سومین عنوان انیمیشن پرفروش تاریخ استودیوی ایلومینیشن پس از «مینیون‌ها» (Minions) و «من نفرت‌انگیز ۳» (Despicable Me 3) است.

فیلم «خیزش مرده شریر» (Evil Dead Rise) نیولاین ۱۲.۲ میلیون دلار در هفته دوم فروخت و کاهش فروش ۴۵ درصدی را ثبت کرد. فیلم «صدایم را می‌شنوی خدا؟ منم مارگارت» (Are You There God? It’s Me, Margaret) با ۶.۸ میلیون دلار در رده سوم پرفروش‌ترین عناوین آمریکای شمالی قرار گرفت و اکران مجدد «بازگشت جدای» (Star Wars: Return of the Jedi) با فروش ۴.۷ میلیون دلاری در ۴۷۵ سالن سینما یا ۱.۳ هزار دلار در هر سالن مواجه شد.

«منم مارگارت» با وجود نمره A «سینمااسکور» و امتیاز ۹۹ درصد «راتن تومیتوز» با استقبال زیادی روبرو نشده است. فیلم مشابه «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» (Where the Crawdads Sing) سونی در افتتاحیه ۱۷.۲ میلیون دلار و در پایان ۹۰ میلیون دلار فروخت و به سود ۷۵ میلیون دلاری رسید.

حدود ۵۵ درصد از مخاطبین «منم مارگارت» را افراد بالاتر از ۴۵ ساله تشکیل می‌دادند، در حالی که ۶۲ درصد زنان بالاتر از ۲۵ ساله، ۱۶ درصد زنان زیر ۲۵ ساله و بیش از ۷۰ درصد از خریداران بلیت افراد اروپایی تبار بودند.

فیلم «سیسو» (Sisu) این هفته در ۱۰۰۶ سالن سینما اکران شد و ۳.۲۵ میلیون دلار یا ۳ هزار دلار در هر سالن فروخت. این فروش با «بو می‌ترسد» (Beau Is Afraid) «آری استر» با ۲.۶۶ میلیون دلار قابل مقایسه است. استودیوی لاینزگیت در جشنواره فیلم تورنتو برای خریداری این فیلم جنگیده بود. مخاطبین به این فیلم امتیاز ۸۰ درصد «پست‌ترک» داده‌اند در حالی که ۷۳ درصد از خریداران بلیت مرد، ۵۲ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله، و ۳۳ درصد ۲۵ تا ۳۴ ساله‌اند. حدود ۴۶ درصد از مخاطبین نیز اروپایی تبار، ۲۱ درصد لاتین تبار، ۱۱ درصد آفریقایی تبار، و ۲۱ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بوده‌اند.

اقتباس یونیورسال و ایلومینیشن از بازی ویدیویی نینتندو این هفته به ۱ میلیارد دلار می‌رسد.

به‌روزرسانی جمعه: «فیلم برادران سوپر ماریو» (Super Mario Bros. Movie) یونیورسال و ایلومینیشن پس از ۲۶ روز اکران و تا یکشنبه این هفته به فروش ۱ میلیارد دلاری در سراسر دنیا می‌رسد و به دهمین عنوان انیمیشن تاریخ و اولین فیلم سال ۲۰۲۳ تبدیل خواهد شد که این فروش را رقم می‌زند.

«سوپر ماریو» در آمریکای شمالی پس از ثبت آخر هفته‌ای حدود ۳۷ میلیون دلاری از ۴۸۷.۵ میلیون دلار عبور خواهد کرد. «هالیوود ریپورتر» گزارش می‌دهد که این فیلم با فروش آخر هفته ۶۹ میلیون دلاری و در مجموع ۵۳۳ میلیون دلار از بازارهای خارجی به فروش ۱.۰۲ میلیارد دلاری در سراسر دنیا خواهد رسید.

این فیلم رکوردهای بسیار زیادی را در کمتر از چهار هفته اکران شکسته و به پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن تاریخ یونیورسال در بازارهای داخلی و سومین فیلم پرفروش تاریخ استودیو پس از «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) و «ای.تی.» (E.T. The Extraterrestrial) بدل شده است.

فیلم «خیزش مرده شریر» (Evil Dead Rise) برادران وارنر در دومین هفته اکران در ۳۴۱۷ سالن سینما به فروش ۱۳.۵ میلیون دلاری رسیده و به زودی از ۵۰ میلیون دلار می‌گذرد. فیلم «صدایم را می‌شنوی خدا؟ منم مارگارت» (Are You There God? It’s Me, Margaret) با بازی «ریچل مک‌آدامز» با ۶ میلیون دلار و نمره A «سینمااسکور» رتبه سوم را اشغل کرده است.

اکران مجدد «بازگشت جدای» (Star Wars: Episode VI — Return of the Jedi) این فیلم را با ۵.۶ میلیون دلار به رتبه چهارم رسانده، در حالی که «جان ویک ۴» (John Wick: Chapter 4) با فروش آخر هفته ۴.۵ میلیون دلاری از ۱۷۵ میلیون دلار در ایالات متحده و کانادا عبور کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید