news-background
news-background

گای ریچی: حادثه فیلم Rust قوانین بازی فیلمبرداری با سلاح گرم واقعی را تغییر داد

ریچی خوشحال است که برای فیلمبرداری از سلاح گرم واقعی استفاده نمی‌کند.

«گای ریچی» که به تازگی فیلم اکشن دیگری به نام «پیمان» (The Covenant) با بازی «جیک جیلنهال» در سالن‌های سینما روی پرده دارد، در مصاحبه با «نیوزویک» می‌گوید از اینکه پس از حادثه تراژیک فیلم «راست» (Rust) دیگر لازم نیست از سلاح گرم واقعی برای فیلمبرداری استفاده کند خوشحال است. «الک بالدوین» اکتبر سال ۲۰۲۱ با تیراندازی ناخواسته جان «هالینا هاچینز» فیلمبردار را گرفت. او هفته پیش از اتهام قتل غیرعمد تبرئه شد و تا چند هفته آینده فیلمبرداری را ادامه می‌دهد.

ریچی می‌گوید: «کل قضیه حالا تغییر کرده، کل بازی تغییر کرده. ما از زمان [حادثه «راست»] از اسلحه واقعی استفاده نکرده‌ایم. یعنی هیچ سلاح واقعی وجود نداشته. اولین فیلمی بود که فیلمبرداری می‌کردیم و من حس آسودگی خاطر بسیار زیادی می‌کردم.»

ریچی یادآور می‌شود که «هرگز سلاح واقعی را دوست» نداشته است: «نمی‌دانم چرا در این صنعت با سلاح گرم واقعی ادامه می‌دادیم. کاری بود که همه می‌کردند و این تغییر آسایش خاطر عظیمی دارد، تردیدی ندارم که مانند من برای «جیک جیلنهال» هم آسودگی خاطر به همراه می‌آورد، اینکه دیگر خطری شما را تهدید نمی‌کند.»

جیلنهال در همین مصاحبه اضافه می‌کند:‌ «فکر می‌کنم این سؤالی است که تهیه‌کنندگان باید جواب بدهند چون این تصمیمات را آن‌ها می‌گیرند، ولی ما در این فیلم از سلاح‌های ایرسافت استفاده کردیم.»

جیلنهال در این فیلم نقش گروهبان «جان کینلی» را بازی خواهد کرد که آخرین مأموریتش را در افغانستان انجام می‌دهد و با همکاری یک مترجم افغان به نام احمد از منطقه بازدید می‌کند. با هدف قرار گرفتن این دو و مجروح شدن کینلی، احمد جانش را به خطر می‌اندازد و گروهبان را به پناهگاه می‌رساند. کینلی در ایالات متحده متوجه می‌شود که برخلاف وعده مقامات، احمد و خانواده‌اش را از افغانستان خارج نکرده‌اند و به همین علت به مناطق جنگی برمی‌گردد تا به ناجی زندگی‌اش کمک کند.

فیلم «پیمان» از ۲۱ آوریل در سالن‌های سینمای آمریکا اکران شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید