news-background
news-background

نویسندگان هالیوود مجوز اعتصاب را صادر کردند؛ واکنش مدیر عامل نتفلیکس

هالیوود با بحران دیگری روبرو خواهد شد.

اعضای «اتحادیه نویسندگان آمریکا» (WGA) با قاطعیت رأی به صدور مجوز اعتصاب دادند. این رأی‌گیری با ۹۷.۸۵ درصد رأی موافق و ۲.۱۵ درصد مخالف تصویب شده است.

بیش از ۹۲۰۰ رأی اخذ شده و نزدیک به ۸۰ درصد اعضا در رأی‌گیری مشارکت کرده‌اند. «گاردین» گزارش داده است که نتیجه این رأی‌گیری بیش از اعتصاب سال ۲۰۰۷ بوده است، وقتی که ۶۳۱۰ رأی اخذ شد و ۹۶.۳ درصد با اعتصاب موافقت کردند.

«اتحادیه نویسندگان آمریکا» نماینده حدود ۱۱ هزار نویسنده سینمایی و تلویزیونی است و مذاکره با «پیمان تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون» (AMPTP) را فرصتی برای اعتصابی دیگر و گرفتن حق نویسندگان یافته است. قرارداد قبلی اتحادیه با «پیمان تهیه‌کنندگان» ۱ مه به پایان می‌رسد.

این اتحادیه با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: «اعضا حرفشان را زدند. نویسندگان قدرت جمعی، اتحاد و تقاضا برای تغییرات جدی در شمار زیاد نشان دادند. ما با این سلاح اتحاد و قاطعیت انکارناپذیر پشت میز مذاکره برای دستیابی به قراردادی منصفانه برای همه نویسندگان تلاش می‌کنیم.»

«اتحادیه نویسندگان آمریکا» در ماه مارس گزارش داد که شمار نویسندگانی که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ با حداقل دستمزد مشغول کارند ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

«لورا بلوم-اسمیت» یکی از مدیران اتحادیه می‌گوید:‌ «صدها نویسنده فصلی که پیش‌تر به خاطر سابقه کاری و ارزشمندی مشارکتشان در پروژه‌ها دستمزدهای بالاتری دریافت می‌کردند، امروز مثل نویسندگان جدید دستمزد می‌گیرند. هرچند صنعت فیلمسازی پیشرفت کرده و استودیوها سودهای سالانه ۳۰ میلیارد دلاری دارند، دستمزد نویسندگان کاهش پیدا کرده است. ارزش نویسندگان به‌شدت از سوی استودیوها تقلیل داده شده و دوام نویسندگی به عنوان یک شغل را تهدید کرده است.»

اعضای این اتحادیه آخرین بار نوامبر سال ۲۰۰۷ دست به اعتصاب زده بودند. آن اعتصاب تا ۱۰۰ روز ادامه داشت و علاوه بر اینکه حدود ۲.۱ میلیارد دلار به اقتصاد زیاد وارد کرد، باعث شد سریال‌های تلویزیونی در حال پخش کوتاه‌تر یا موقتاً متوقف شوند.

«تد ساراندوس» مدیر عامل نتفلیکس که سالانه میلیاردها دلار برای تولید محتوا سرمایه‌گذاری می‌کند، اعلام کرده است که از اعتصاب استقبال نمی‌کند اما در صورت وقوع این پلتفرم عناوین زیادی برای انتشار دارد.

ساراندوس می‌گوید: «به نویسندگان و اتحادیه احترام می‌گذاریم. بدون آن‌ها به اینجا نمی‌رسیدیم. از اعتصاب استقبال نمی‌کنیم. آخرین باری که اعتصابی اتفاق افتاد، برای هنرمندان ویرانگر بود. صنعت فیلمسازی با مشکلات زیادی مواجه شد. برای اقتصادهای محلی که از تولیدات حمایت می‌کردند دردناک بود. و برای هواداران بسیار بسیار ناخوشایند بود.»

او اضافه می‌کند: «سخت کار می‌کنیم تا به یک توافق منصفانه و عادلانه برسیم و از وقوع اعتصاب جلوگیری کنیم. اگر اتفاق افتاد، میزان زیادی سریال و فیلم از سراسر دنیا داریم و احتمالاً می‌توانیم مشترکین را بهتر از دیگران پشتیبانی کنیم.»

نتفلیکس در سه‌ماهه اول سال ۲.۴۶ میلیارد دلار برای تولید محتوا هزینه کرده که حدود ۱ میلیارد دلار کمتر از سال گذشته است. این کمپانی در طول سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار روی تولید محتوا هزینه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید