news-background
news-background

رکوردشکنی فیلمسازان زن در جشنواره کن هفتاد و ششم

شش فیلمساز زن امسال برای «نخل طلا» رقابت می‌کنند.

فیلمسازان زن در هفتاد و ششمین دوره جشنواره کن رکوردشکنی کردند. فهرست آثار پذیرفته شده این دوره پنجشنبه این هفته منتشر شد تا معلوم شود که شمار فیلمسازان زن در بخش «مسابقه» بیش از هر دوره دیگری است.

در این دوره شش فیلم به کارگردانی زنان برای «نخل طلا» رقابت می‌کنند. این فیلم‌ها «شیمر» (La Chimera) به کارگردانی «آلیچه رورواکر»، «باشگاه صفر» (Club Zero) ساخته «جسیکا هوسنر»، «تابستان پیش» (Last Summer) به کارگردانی «کاترین بریا»، «آناتومی یک سقوط» (Anatomie d'une chute) ساخته «ژوستین تری‌یت»، «بنل و ادما» (Banel et Adama) به کارگردانی «راماتا-توله سی» و «دختران اولفا» (Olfa’s Daughters)‌ ساخته «کوثر بن هنیه» خواهند بود.

این رکورد به دوره قبل با پنج فیلمساز زن اختصاص داشت وقتی که «کلی رایکارد» با «حضور» (Showing Up)، «کلر دنی» با «ستارگان نیمروز» (Stars at Noon)، و «شارلوت وندرمیرش» با «هشت کوه» (Le Otto Montagne) برای «نخل طلا» رقابت کردند.

تاکنون ۱۹ فیلم به بخش «مسابقه» جشنواره کن امسال راه پیدا کرده‌اند اما در هفته‌های آینده فیلم‌های بیشتری اضافه خواهند شد. در مجموع ۱۴ فیلم از ۵۱ فیلم پذیرفته شده را فیلمسازان زن کارگردانی کرده‌اند.

این دوره از جشنواره با اکران «ژان دو باری» (Jeanne du Barry) با بازی «جانی دپ» در نقش «لوئی پانزدهم» افتتاح خواهد شد و با نمایش فیلم‌های جدید «مارتین اسکورسیزی»، «وس اندرسون»، «هیروکازیو کور-ادا» و بسیاری دیگر ادامه پیدا می‌کند.

جشنواره کن هفتاد و ششم از ۱۶ تا ۲۷ مه برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید