news-background
news-background

پل شریدر می‌گوید پس از ابتلای همسرش به آلزایمر به توصیه اسکورسیزی به فیلمسازی ادامه داده است

شریدر در فیلم «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» با اسکورسیزی همکاری کرده است.

«پل شریدر» می‌گوید پس از ابتلای همسرش به آلزایمر به توصیه «مارتین اسکورسیزی» به فیلمسازی ادامه داده است. اسکورسیزی او را تشویق می‌کند که میان کمک به همسرش «ماری بث هرت» و نویسندگی و کارگردانی «توازنی» را کشف کند.

شریدر که به تازگی «استاد باغبان» (Master Gardener) را ساخته می‌گوید اسکورسیزی به او توصیه کرده است: «باید یک توازن ایجاد کنی. نباید اجازه دهی بیماری او مانع کار کردن تو شود.»

شریدر اضافه می‌کند که در ابتدا سعی کرده خودش از همسرش مراقبت کند اما سپس متوجه شده که این مراقبت باید بیشتر باشد و در یک آسایشگاه ساکن شده است: «متوجه شدم که دیگر نمی‌توانیم از او مراقبت کنیم و فکر کردم: «جای خوب کجاست؟ آیا پیرمردی تنها در خانه روی برکه خواهم بود که به در و دیوار برخورد می‌کند، و مشروب می‌نوشد؟ آیا این سرنوشت من است؟»»

او اضافه می‌کند: «اگر به وضعیتی مثل همسرم دچار می‌شدم آیا به اینجا می‌آمدم؟ نه. اگر از دنیا برود آیا از اینجا می‌روم؟ نه. اینجا را دوست دارم.»

شریدر در حال نگارش فیلمنامه «سه اسلحه در سپیده‌دم» (Three Guns at Dawn) در مورد سه برادر است: یک پلیس فاسد، یک قاتل زنجیره‌ای و یک دلال مواد مخدر است. او اخیراً برای کارگردانی این فیلم با «آنتوان فوکوا» تماس گرفته است. علاوه شریدر فیلم دیگری با بازی «الیزابت ماس» در دست ساخت دارد و قرار است از رمانی نوشته «راسل بنکس» با بازی «ریچارد گر» اقتباس کند.

اسکورسیزی که در فیلم‌های «راننده تاکسی» (Taxi Driver) و «گاو خشمگین» (Raging Bull) با شریدر همکاری کرده در جشنواره ونیز سال ۲۰۲۲ گفته بود: «در طول این پنجاه سال، احترام من به او با هر فیلم جدیدی که می‌سازد در واقع بیشتر شده است. کارنامه او یک نور است، چراغ راهنمایی برای بیان شخصی – بیان شخصی مهم‌تر از هر چیز، و رشد او به عنوان یک هنرمند هرگز متوقف نشده است. برای فیلمسازان جوان نمونه بهتری برای دنبال کردن سراغ ندارم. خطاب به کسانی که دلسرد می‌شوند باید بگویم که فقط به روش پل نگاه کنید و اقتباس کنید و زیست کنید.»

کارگردان «اولین اصلاح‌شده» (First Reformed) پیش‌تر در پاسخ به این پرسش «نیویورکر» که آیا تاکنون به فکر تولید پروژه‌ای برای شبکه‌های استریم ویدیو افتاده یا نه می‌گوید: «بله. من و اسکورسیزی در حال برنامه‌ریزی برای کاری هستیم. و… ممکن است یک سریال سه-ساله در مورد خاستگاه مسیحیت باشد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید