news-background
news-background

برایان کاکس: دنیل دی-لوییس نباید در ۵۵ سالگی بازنشسته می‌شد؛ جرمی استرانگ متد اکتینگ را از دی-لوییس یاد گرفته

کاکس به بازیگران توصیه می‌کند: «فقط کارتان را انجام دهید.»

«برایان کاکس» که به زودی در فصل پایانی «وراثت» (Succession) شبکه اچ‌بی‌او دیده خواهد شد، متد اکتینگ را یک روش به‌شدت آمریکایی بازیگری می‌داند. این بازیگر اسکاتلندی منتقد متد اکتینگ همبازی‌اش «جرمی استرانگ» در «وراثت» است.

کاکس به «ورایتی» استرانگ را «بازیگری شگفت‌انگیز» می‌نامد و می‌گوید: «خوشحالم که از نظر شخصیتی رنج نمی‌کشد.» اما اضافه می‌کند: «[متد اکتینگ] در واقع یک تصادم فرهنگی است. من آن مزخرف آمریکایی را تحمل نمی‌کنم. معذرت می‌خواهم. همه آن «فکر می‌کنم، پس احساس می‌کنم.» فقط کارتان را انجام دهید. [با نقش خودتان] «همدردی» نکنید.»

کاکس در مورد متد اکتینگ «دنیل دی-لوییس» که در سال ۱۹۹۷ و فیلم «بوکسور» (The Boxer) با او همکاری کرده می‌گوید: «او در ۵۵ سالگی بازنشسته شد، و من گفتم: «در این سن است که نقش‌ها واقعاً جذاب می‌شوند. در مقطعی بازنشسته شدی که نقش‌ها اتفاقاً بهتر می‌شوند.» البته، جرمی دستیار «دن دی-لوییس» بوده. بنابراین همه این‌ها را از دن یاد گرفته.»

کاکس پس از پایان سریال «وراثت» می‌گوید: «دلم برای بازیگران تنگ می‌شود، برای فضای سریال، دوستی‌ها. شاید برای شخصیت «لوگان»، کمی دلتنگ شوم. اما به‌پیش و بالاتر.»

او پیش‌تر متد اکتینگ استرانگ را «آزاردهنده» نامیده و گفته بود: «بازیگر بسیار خوبی است، و سایر بازیگران مشکلی با روش او ندارند. اما شناخت شخصیت و رفتار او فقط بخشی از مهارت‌های بازیگری است. او هنوز آن مرد باقی مانده، چون احساس می‌کند که اگر به جای دیگری برود از دستش می‌دهد. اما نمی‌دهد! استرانگ بااستعداد است. این مرد لعنتی استعداد دارد. وقتی استعداد داری، آن را گرامی می‌داری. به تریلرت برگرد و ماریجوانایی بکش، می‌دانی؟»

استرانگ در مصاحبه با «جی‌کیو» به بحث متد اکتینگ پرداخته است: «هر کسی حق دارد احساس خودش را داشته باشد. برای مثال، من هم فکر می‌کنم «برایان کاکس» هر مزخرفی که می‌خواهد می‌تواند بگوید. نیازی نبود که به این بحث بپردازد یا سعی کند از آسیبش بکاهد. برای خواهر و برادران و پدرم در سریال عشق زیادی احساس می‌کنم. و آن‌ها را به شکلی مثل خانواده‌ام می‌دانم که تردیدی ندارم آن‌ها هم خواهند گفت همیشه از کسانی که عاشقشان هستید خوشتان نمی‌آید. همیشه به آن‌ها احترام می‌گذارم.»

او اضافه می‌کند:‌ «دیدم که «برایان کاکس» علاوه بر این در مصاحبه دیگری گفته بود که «میزان معینی درد در وجود جرمی وجود دارد و من آن درد را می‌فهمم.» می‌دانید، من این‌طور فکر نمی‌کنم. فکر نمی‌کنم دردی وجود داشته باشد. در شخصیت «کندال» بدون شک دردهای زیادی وجود دارد، اما من با برایان خارج از آن محدوده برخوردی نداشته‌ام.»

کاکس در جشنواره تورنتو نیز متد اکتینگ را یک «مزخرف آمریکایی» نامیده بود: «خیلی به چرندهای آمریکایی تکیه نمی‌کنم، و هر بار که نقشی بازی می‌کنم تجربه‌ای روحانی ندارم. مزخرف است. در قالب شخصیت‌هایی که بازی می‌کنم فرو نمی‌روم. اجازه می‌دهم نقش‌ها از من بگذرند. مسئله آمادگی بازیگر برای پذیرش است. آنجا می‌ایستید و آماده‌اید هرآنچه به سمت شما پرتاب می‌کنند بپذیرید.»

پخش فصل چهارم «وراثت» یکشنبه، ۲۶ مارس از اچ‌بی‌او آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ۱۲:۳۴

اینکه آقای کاکس بازیگر خوبی هستن درش بحثی نیست ولی هرجا دیدمش همین مدل بازیشه چه تو مچ پوینت چه تو زودیاک چه همین لوگان، مقام sir هم نداری از همه ایراد میگیری، طبق تعریف ایشون همه بدن فقط آسمون باز شده ایشون افتاده پایین هنوز اون سخنرانیات راجع به جانی دپ و دزدان دریایی کارائیب هست که بعد اعتراضات بیای عین ترسوها حرفاتو پس بگیری همینکه طرفدار از نبودنت تو دزدان دریایی کارائیب جای کاپیتان باربوسا خوشحاله نشون میده خیلی راجع به همه نظر ندی استاد

نمایش اسپویل