news-background
news-background

لوسی لیو: اگر زودتر فیلم ابرقهرمانی بازی می‌کردم نقش‌های بیشتری پیشنهاد می‌کردند

لیو به تازگی در «شزم! خشم خدایان» ظاهر شده است.

«لوسی لیو» با فیلم «شزم! خشم خدایان» (Shazam! Fury of the Gods) برای اولین بار فیلم‌های ابرقهرمانی را تجربه کرده است. او در این فیلم به «زکری لیوای»، «هلن میرن»، و «ریچل زگل» پیوسته و نقش یکی از سه دختر اطلس را بازی می‌کند.

لیو اخیراً در مصاحبه با «کات» گفته است که اگر زودتر به فیلم‌های ابرقهرمانی می‌پیوست، نقش‌های بیشتری به او پیشنهاد می‌شد: «اگر زودتر اتفاق می‌افتاد، مجزه‌آسا می‌شد. داستان دیگری می‌شد؛ بازیگری‌ام آسان‌تر می‌شد. فرصت‌های بیشتری پدید می‌آمد.»

در دهه ۲۰۰۰ وقتی لیو در فیلم‌هایی چون «فرشتگان چارلی» (Charlie’s Angels) مقابل «کامرون دیاز» و «درو بریمور» بازی می‌کرد، شخصیت‌های آسیایی تبار اندکی به ژانر ابرقهرمانی راه پیدا می‌کردند.

لیو در مورد شخصیت «الکس ماندی» در فیلم «فرشتگان چارلی» می‌گوید: «آن شخصیت، الکس، مهم بود چون ترکیبی بود از هر سه ما صرف نظر از کیفیت خوب یا بد فیلم. واقعاً جنبه‌های بصری فیلم است که به فیلم بعدی می‌انجامد. می‌گویم بصری به این دلیل که حتی اگر یک فیلم موفق نباشد، عقربه را به سمت مسیری می‌برد که شما می‌خواهید. نه فقط برای شما بلکه دیگران.»

نقش‌هایی مانند «الکس ماندی» یا «کیتی بکستر» در «شیکاگو» (Chicago) در فیلمنامه اول آسیایی تبار نبوده‌اند اما لیو می‌گوید همیشه درخواست کرده که نام شخصیت‌ها با پیوستن او به پروژه‌ها تغییر نکند و آسیایی نشود.

لیو می‌گوید: «به نظر من مهم است که نام شخصیت حفظ شود اما بتوانم به روش خودم با تاریخچه و فرهنگ خودم که فرهنگی آمیخته است مجسمش کنم. به نظر من نکته اصلی این بود که برای از بین بردن کلیشه‌ها باید به چیزهایی دست می‌زدیم که از نظر عرفی مهم باشند. «فرشتگان چارلی»‌ فیلمی به آن بزرگی شد چون اثر بزرگی در مورد فرهنگ آمریکایی بود. تمایز مهمی بود که «الکس ماندی» را به جای «الکس وو» داشته باشیم تا تاریخ را نشان دهیم.»

«شزم! خشم خدایان» ۱۷ مارس اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید