news-background
news-background

اسکار ۲۰۲۳: روث کارتر به اولین زن آفریقایی تبار برنده دو اسکار برای طراحی لباس Black Panther: Wakanda Forever

کارتر در اسکار تاریخ‌سازی کرد و دومین اسکارش را به خانه برد.

«روث ای. کارتر» به اولین زن آفریقایی تبار برنده دو جایزه اسکار تبدیل شد. او که در سال ۲۰۱۹ با فیلم «پلنگ سیاه» (Black Panther) برنده اسکار بهترین طراحی لباس شده بود، دقایقی پیش با اسکار دیگری در دوره نود و پنجم (Academy Awards 2023) برای «پلنگ سیاه ۲» (Black Panther: Wakanda Forever) تاریخ‌سازی کرد.

او در سخنرانی خود از «رایان کوگلر» کارگردان «پلنگ سیاه ۲» قدردانی کرد و از «چادویک بوزمن» فقید درخواست کرد مراقب مادرش باشد که اخیراً در ۱۰۱ سالگی درگذشته است.

کارتر می‌گوید: «خوشحالم که دوباره شما را می‌بینیم. از آکادمی سپاسگزارم که از ابرقهرمانی تجلیل می‌کند که یک زن آفریقایی تبار است. او بردباری می‌کند، عشق می‌ورزد، غلبه می‌کند، او نماینده همه زنان فیلم است. او مادر من است. هفته پیش «میبل کارتر» به جد درگذشته من تبدیل شد. این فیلم من را برای این لحظه آماده کرده بود. چادویک، خواهش می‌کنم مراقب مادرم باش.»

کارتر بر طراحان لباس فیلم‌های «الویس» (Elvis)، «بابل» (Babylon)، «خانم هریس به پاریس می‌رود» (Mrs. Harris Goes to Paris)، و «همه‌چیز همه‌جا همزمان» (Everything Everywhere All at Once) غلبه کرد.

«دنزل واشینگتن» پیش از کارتر در سال ۲۰۰۲ برای «روز تعلیم» (Training Day) تاریخ‌سازی کرده و به اولین بازیگر مرد آفریقایی تبار دو جایزه اسکار تبدیل شده بود. «ماهرشالا علی» دیگر بازیگر آفریقایی تباری است که برای «مهتاب» (Moonlight) و «کتاب سبز» (Green Book) بیش از یک اسکار به خانه برده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید