news-background
news-background

مندی واکر فیلمبردار Elvis اولین زن برنده جایزه ASC تاریخ شد

فیلمبردار «الویس» تاریخ‌ساز شد.

فیلم «همه‌چیز همه‌جا همزمان» (Everything Everywhere All At Once) «دنیل‌ها» به پیشتازی در فصل اهدای جوایز ادامه می‌دهد و این هفته جوایز «اتحادیه نویسندگان» (WGA) و جوایز «ادی» (ACE Eddie) را دریافت کرده، اما در رقابت برای جایزه «انجمن فیلمبرداران آمریکا» (ASC) حضور نداشت. این غیبت سبب شد تا «مندی واکر» فیلمبردار «الویس» (Elvis) به اولین زن برنده این جایزه لقب بگیرد و تاریخ‌سازی کند. واکر در تاریخ سی و هفت ساله این مراسم اولین زنی است که این جایزه را به خانه می‌برد.

«جایزه اسپات‌لایت» این دوره به «استورلا برانت گروولن» برای «سرباز جنگ» (War Soldier) رسید و «کارل هرس» برای «بری» (Barry) برنده بخش سریال‌های نیم-ساعته شد. «ام. دیوید مولن» نیز در بخش سریال‌های یک ساعته غیرتجاری برای «خانم میزل شگفت‌انگیز» (The Marvelous Mrs. Maisel) آمازون برنده جایزه شد و «هرچه نفس می‌کشد» (All That Breathes) در بخش بهترین مستند این جایزه را دریافت کرد.

رقبای واکر در بخش بهترین فیلم بلند، «داریوش خنجی» برای «باردو» (Bardo)، «راجر دیکینز» برای «امپراتوری نور» (Empire of Light)، «گریگ فریزر» برای «بتمن» (The Batman) و «کلودیو میراندا» برای «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) بودند.

واکر در حالی برنده این جایزه شده که رأی‌گیری اسکار ۷ مارس به پایان می‌رسد. او سومین زن نامزد اسکار تاریخ آکادمی پس از «ریچل موریسون» (Mudbound) و «آری واگنر» (The Power of the Dog) است.

«هونگ چائو» بازیگر «نهنگ» (The Whale) این جایزه را به واکر اهدا کرد. «جیک جیلنهال» و «اس.اس. راجامولی» دیگر اهداکنندگان جوایز در هتل بورلی هیلتون بودند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید