news-background
news-background

روبن اوستلوند رئیس هیئت داوران جشنواره کن هفتاد و ششم شد

کارگردان «مثلث غم» به عنوان رئیس هیئت داوران کن انتخاب شد.

«روبن اوستلوند» کارگردان برنده نخل طلای «مثلث غم» (Triangle of Sadness) و «میدان» (Square) سه‌شنبه این هفته به عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره کن هفتاد و ششم معرفی شد.

اوستلوند با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: «هیچ جای دنیای سینما، هیجان به اندازه زمانی که فیلم‌های بخش مسابقه در جشنواره روی پرده می‌رود نیست. افتخاری است که همراه با مخاطبان حرفه‌ای کن بخشی از این اتفاق باشی. صادقانه می‌گویم که فرهنگ سینما در مهمترین دوره خود قرار دارد.»

اوستلوند اضافه می‌کند: «به عنوان رئیس هیئت داوران، به همکارانم عملکرد اجتماعی سینما را یادآور خواهم شد. یک فیلم خوب با تجربه جمعی در ارتباط است، و ما را برانگیخته می‌کند تا بیندیشیم و در مورد آنچه که دیده‌ایم بحث کنیم. بیایید با هم فیلم ببینیم!»

این فیلمساز سوئدی اولین بار در سال ۲۰۰۸ با فیلم «بی‌اختیار» (Involuntary) به کن سفر کرد. او در سال ۲۰۱۴ با «فورس ماژور» (Force Majeure) برنده جایزه بزرگ هیئت داوران شد و در سال ۲۰۱۷ و سال ۲۰۲۲ با «میدان» و «مثلث غم» در بخش مسابقه برای «نخل طلا» رقابت کرد. «میدان» علاوه بر «نخل طلا» نامزد اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شد. «مثل غم» نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را دریافت کرده است.

اوستلوند اولین رئیس هیئت داوران سوئدی جشنواره کن از سال ۱۹۷۶ و زمان ریاست «اینگرید برگمان» و سومین کارگردان برنده دو «نخل طلا» پس از «فرانسیس فورد کاپولا» و «امیر کوستوریتسا» است که بر کرسی ریاست جشنواره تکیه می‌زند.

جشنواره کن هفتاد و ششم از ۱۶ تا ۲۷ مه برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود فیلم‌های «اوپنهایمر» (Oppenheimer) «کریستفر نولان» و «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) «مارتین اسکورسیزی» در این دوره اکران شوند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید