news-background
news-background

اولین جایزه ویل اسمیت پس از سیلی اسکار در مراسم NAACP Image اهدا شد

اسمیت برای فیلم «آزادی» برنده جایزه شد.

«ویل اسمیت» شنبه شب این هفته در مراسم «جوایز تصویر انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان» (NAACP Image Awards) برای فیلم «آزادی» (Emancipation) برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در یک فیلم بلند شد. این اولین جایزه اسمیت پس از سیلی او به «کریس راک» در مراسم اسکار ۲۰۲۲ است. اسمیت در این مراسم برای دریافت جایزه حضور نداشت.

داستان فیلم در مورد شخصیتی تاریخی به نام پیتر است، برده‌ای که در سال ۱۸۶۳ از ایالت‌های جنوبی گریخت و خود را به ارتش اتحادیه شمال رساند. او در آنجا آثار وحشتناک شکنجه‌هایش را به عکسان نشان می‌دهد. این تصاویر در نهایت به روزنامه‌های سراسر دنیا راه پیدا می‌کند و راه را برای منسوخ شدن برده‌داری هموار می‌کند.

اپل تی‌وی+ بیش از دو سال قبل در رقابتی تنگاتنگ با قراردادی ۱۲۰ میلیون دلاری امتیاز پخش «آزادی» را خریداری کرده بود. اسمیت که یکی از تهیه‌کنندگان فیلم است، ۱ مارس جایزه «بیکن» را به همراه «آنتوان فوکوا» دریافت خواهد کرد.

در مراسم اسکار گذشته، اسمیت با شنیدن شوخی راک با سر بی‌موی همسرش «جیدا پینکت اسمیت» برآشفت و روی صحنه به کمدین سیلی زد. او دقایقی بعد برنده جایزه بهترین بازیگر مرد برای «شاه ریچارد» (King Richard) شد. آکادمی پس از این اتفاق اسمیت را به مدت ده سال از حضور در تمامی مرتبط با اسکار محروم کرد.

«دنیل کالویا» (Nope)، «جاناتان میجورز» (Devotion)، «جاشوا بون» (A Jazzman’s Blues) و «استرلینگ کی. براون» (Honk for Jesus. Save Your Soul) در این رویداد نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد بودند.

اسمیت پیش‌تر در مصاحبه با «کوین مک‌کارتی» گفته بود درک می‌کند که مخاطب «آماده» بازگشت او پس از سیلی اسکار نباشد: «کاملاً درک می‌کنم – اگر کسی آماده نباشد، به حریم و نظرشان احترام می‌گذارم. عمیق‌ترین نگرانی‌ام برای اعضای گروه است – آنتوان [فوکوا کارگردان] به نظر من بهترین فیلم دوران حرفه‌ای خود را ساخته.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۸ اسفند ۱۴۰۱ ۰۸:۳۳

جدا از اون حرکت احمقانش تو اسکار، واقعا یکی از بهترین بازیگراست. چه تو فیلمای اکشن چه علمی تخیلی چه درام

نمایش اسپویل