news-background
news-background

فیلم All Quiet On The Western Front رکورد بفتای Cinema Paradiso را شکست

بازسازی «در جبهه غرب خبری نیست» برنده هفت جایزه بفتا شد.

فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» (All Quiet On The Western Front) نتفلیکس رکورد بیشترین بفتا برای یک فیلم غیرانگلیسی را شکست. این رکورد پیش از این به نام فیلم ایتالیایی «سینما پارادایزو» (Cinema Paradiso) ثبت شده بود.

فیلم ضد-جنگ «ادوارد برگر» که بر اساس رمانی به همین نام نوشته «اریک ماریا رمارکو» ساخته شده، یکشنبه شب این هفته در مراسم بفتا برنده هفت جایزه از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد و رکورد پنج بفتای «سینما پارادایزو» در سال ۱۹۹۸ را شکست.

«مالته گرونرت» تهیه‌کننده فیلم روی صحنه گفت «جبهه غرب» نشان می‌دهد که چگونه نسیلی از جوانان آلمانی «با پروپاگاندای ناسیونالیستی جناح راستی مسموم» شدند. او تأکید کرد که پس از گذشت یک قرن پیام فیلم همچنان «قابل‌درک» برای مخاطبین امروز است. برگر نیز از اوکراین حمایت کرد و به بینندگان گفت که دخترش ماتیلدا او را تشویق کرده این فیلم را بسازد.

«جبهه غرب» ۱۴ نامزدی بفتا را به دست آورد و جوایز دیگری چون بهترین فیلمنامه را به خانه برد. فیلم «بنشی‌های اینیشرین» (The Banshees Of Inisherin) به کارگردانی «مارتین مک‌دونا» ایرلندی در مراسم امسال نامزد ۱۰ جایزه بود اما در ۴ بخش برنده شد. «بری کیوگن» و «کری کاندن» برنده بخش بهترین بازیگر مرد و زن نقش مکمل شدند در حالی که «آستین باتلر» با «الویس» (Elvis) و «کیت بلانشت» با «تار» (TAR) به جایزه بفتای بهترین بازیگر مرد و زن نقش اول دست پیدا کردند.

داستان «جبهه غرب» در مورد تجارب وحشتناک یک سرباز جوان آلمانی در جبهه غربی جنگ جهانی اول است. «فلیکس کامرر» نقش سربازی را بازی کرده است که با وحشت جنگ رو در رو می‌شود. «دنیل برال»، «سباستین هولک»، «آلبرشت شوخ»، و «آنتون فون لوکه» دیگر بازیگران فیلم بودند. از رمان «در جبهه غرب خبری نیست» اولین بار در سال ۱۹۳۰ فیلمی برنده اسکار به کارگردانی «لوئیس مایلستون» ساخته شد. فیلم نتفلیکس اولین اقتباس آلمانی زبان از این رمان بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید