news-background
news-background

اسپیلبرگ به تام کروز: تو با Top Gun: Maverick هالیوود را نجات دادی

«ماوریک» به اعتقاد «استیون اسپیلبرگ» ناجی هالیوود و سالن‌های سینما بوده است.

«استیون اسپیلبرگ» در ضیافت نامزدهای اسکار نود و پنجم پیامی برای «تام کروز» داشت. کارگردان «فیبلمن‌ها» (The Fabelmans) یکی از سلبریتی‌هایی بود که بازیگر «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) که یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ بود را در این رویداد در آغوش فشرد.

اسپیلبرگ در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی پربیننده شده به کروز می‌گوید: «تو هالیوود را نجات دادی. و شاید پخش سینمایی فیلم‌ها را نجات داده باشی. جدی می‌گویم. «ماوریک» شاید کل صنعت نمایش فیلم در سالن‌های سینما را نجات داده باشد.»

کروز در فصل اهدای جوایز امسال به شکل محسوسی غایب بود و برای اولین بار در کنار مدعیان دریافت جوایز دیده می‌شد. «کی هو کوان»، «میشل یئو»، «گی‌یرمو دل تورو» و «انجلا بست» دیگر ستارگانی بودند که از دیدن کروز ذوق‌زده شدند.

اسپیلبرگ و کروز در فیلم‌های «گزارش اقلیت» (Minority Report) در سال ۲۰۰۲ و «جنگ دنیاها» (War of the Worlds) در سال ۲۰۰۵ با یکدیگر همکاری کرده بودند. «ماوریک» به کارگردانی «جوزف کوزینسکی» که ۱.۴۸ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخته نامزد اسکار بهترین فیلم است. این فیلم اولین بار در جشنواره کن اکران شد و سپس به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ استودیوی پارامونت و کارنامه کروز بدل شد.

کروز در حین پاندمی پیشنهاد پلتفرم‌های استریم برای پخش «ماوریک» را رد کرد و اصرار داشت که این فیلم باید در سالن‌های سینما پخش شود. مقاومت کروز در برابر پیشنهادهای وسوسه‌کننده جواب داد و دنباله «تاپ گان» که چند دهه پس از قسمت اول اکران می‌شد پس از «آواتار ۲» به پرفروش‌ترین فیلم سال تبدیل شد و بسیاری از مخاطبین بزرگسال که ترجیح می‌دادند از منازل بیرون نیایند را به سالن‌های سینما کشاند.

اسپیلبرگ پیش‌تر در مصاحبه با «نیویورک تایمز» به شدت از پلتفرم برادران وارنر و اچ‌بی‌او مکس انتقاد کرده بود. وارنرها در حین پاندمی فیلم‌هایی چون «تلماسه» (Dune) را همزمان با اکران در سالن‌های سینما از این پلتفرم برای جذب مشترک پخش کرده بودند: «پاندمی فرصتی برای پلتفرم‌های استریم ایجاد کرد که مشترکین خود را به سطحی بی‌سابقه‌ای برسانند و نیز برخی از بهترین دوستان فیلمساز من را قربانی کنند چرا که فیلم‌های آنان طبق سنت‌های گذشته در سالن‌های سینما اکران نمی‌شد. منفعت بردند و فیلم‌ها ناگهان، در این موردی که از آن حرف می‌زنم، به اچ‌بی‌او مکس تبعید شدند. و بعد همه‌چیز شروع کرد به تغییر کردن.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید