news-background
news-background

برندگان جوایز Goya سی و هفتم: The Beasts برنده بهترین فیلم؛ قرائت آخرین یادداشت کارلوس سائورا کارگردان اسپانیایی

سی و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز «گویا» برگزار شد.

فیلم فمنیستی «حیوان‌ها» (The Beasts) «رودریگو سوروگوین» که در فرانسه و اسپانیا پرفروش شده، شنبه شب در سی و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز «گویا» (Goya) جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اریجینال را دریافت کرد.

«دنی منوشه» فرانسوی یکی از معدود بازیگران غیراسپانیایی «گویا» شد که با «حیوان‌ها» جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت می‌کرد در حالی که «زندان ۷۷» (Prison 77) در رقابتی تنگاتنگ با «حیوان‌ها» برنده چند جایزه در بخش‌های فنی شد.

«ژولیت بینوش» در این مراسم «جایزه بین‌المللی گویا» را از «ایزابل کوشت» دریافت کرد و روی صحنه گفت: «بازیگر بودن کافی نیست. باید شادی و امید را منتقل کرد.»

فیلم «لالایی» (Lullaby) ساخته «آلودا رویز د آزوا» برنده جایزه بهترین فیلم اول، بهترین بازیگر زن نقش اول برای «لایا کاستا» و بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای «سوزی سانچز» شد.

«اولالیا رامون» بازیگر و همسر «کارلوس سائورا» کارگردان اسپانیایی «جوجه کلاغ» (Cría Cuervos) و «کارمن» (Carmen) که چند روز پیش از دنیا رفت، در بخشی از این مراسم آخرین یادداشت فیلمساز که به فاصله کوتاهی پیش از مرگ نوشته شده بود را قرائت کرد: «اگر منبع الهام کارگردانان امروز بوده باشم خوشحال خواهم بود. خودم را یک ستاره دنباله‌دار در گستره کهکشان می‌بینم. همیشه گفته‌ام که تخیل سریع‌تر از نور است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید