news-background
news-background

انتقاد از کارگردان Everything Everywhere برای «جنایی» توصیف کردن فیلم Malcolm X

«دنیل شاینرت» با «جنایی» توصیف کردن فیلم «مالکم ایکس» با انتقاد روبرو شد.

یکی از کارگردانان «همه‌چیز همه‌جا همزمان» (Everything Everywhere All at Once) با «جنایی» توصیف کردن فیلم «مالکم ایکس» (Malcolm X) «اسپایک لی» با انتقاد روبرو شد. فیلم لی که در سال ۱۹۹۲ اکران شد داستان زندگی «مالکم ایکس» فعال حقوق شهروندی را از کودکی تا ترور شدنش در سال ۱۹۶۵ را روایت می‌کند.

«دنیل شاینرت» که فیلم پرفروش و پرافتخار «همه‌چیز همه‌جا همزمان» را با همکاری «دنیل کوان» کارگردانی کرده، اخیراً دعوت کرایتریون به اتاق معروف مملو از دی‌وی‌دی و بلو-ری را پذیرفته است. دنیل‌ها مانند مدعوین دیگر در مقابل دوربین کرایتریون فیلم‌هایی را انتخاب کردند که تمایل داشتند به خانه ببرند.

در ویدیوی کرایتریون، شاینرت فیلم «مالکم ایکس» را برمی‌دارد و می‌گوید: ««مالکم ایکس» یک ساگای جنایی جذاب است. شاید فیلم جنایی محبوب من؟ یک سال قبل وقتی برای اولین بار دیدمش هوش از سرم پراند.»

این اظهارات با انتقاد برخی از بینندگان ویدیو مواجه شده است. یکی از آن‌ها در توییتر می‌نویسد: «یک یادآوری برای اینکه کارگردانان خوب فیلم‌های خوب هم، مانند بسیاری هنرمندان، به شکل عجیبی می‌توانند نادان باشند. فیلم «همه‌چیز همه‌جا» را خیلی دوست دارم، اما چطور «مالکم ایکس» را یک «فیلم جنایی» می‌نامید؟»

یک منتقد دیگر می‌نویسد: «واقعاً باورنکردنی است اگر برداشت شما از «مالکم ایکس» این باشد که فیلمی «جنایی» است.» دیگری می‌گوید: «باید بدانم که به نظر او «مالکم ایکس» چه جنایتی مرتکب شده.»

عده دیگری با این حال از شاینرت حمایت کرده‌ و یادآور شده‌اند که این فیلم از نظر سبک تحت تأثیر «رفقای خوب» (Goodfellas) «مارتین اسکورسیزی» بوده و بخش اول آن به جرم و جنایت در دوران کودکی «مالکم ایکس» می‌پردازد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید