news-background
news-background

باکس آفیس: افتتاحیه ۱۴ میلیون دلاری Knock at the Cabin شیامالان

به‌روزرسانی یکشنبه: «کوبیدن در کلبه» (Knock at the Cabin) بالاتر از «۸۰ برای بریدی» (80 for Brady) با افتتاحیه ۱۴.۲ میلیون دلاری در ۳۶۴۳ سالن سینما رتبه اول فروش آمریکای شمالی را به دست آورد و پس از هفت هفته به حکمرانی «آواتار ۲» (Avatar 2) پایان داد. «۸۰ برای بریدی» در افتتاحیه داخلی ۱۲.۵ میلیون دلار در ۳۹۱۲ سالن سینما فروخت و در رتبه دوم ایستاد.

طبق آخرین نظرسنجی‌ها، ۸۲ درصد از مخاطبین «۸۰ برای بریدی» بالاتر از ۲۵ ساله، ۷۳ درصد بالاتر از ۳۵ ساله، ۶۵ درصد بالاتر از ۴۵ ساله، ۴۹ درصد بالاتر از ۵۵ ساله و ۷۹ درصد اروپایی تبار، ۱۲ درصد لاتین تبار، ۴ درصد آفریقایی تبار و ۳ درصد آسیایی تبار بوده‌اند.

«آواتار ۲» در هشتمین هفته اکران از فروش داخلی ۶۳۶.۴ میلیون دلاری عبور کرد و انیمیشن «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» (Puss in Boots: Last Wish) در هفتمین هفته اکران فروش داخلی ۱۵۱.۲ میلیون دلاری را به ثبت رساند.

به‌روزرسانی شنبه: فیلم «کوبیدن در کلبه» (Knock at the Cabin) به کارگردانی «ام. نایت شیامالان» جمعه گذشته به فروش ۵.۴ میلیون دلاری رسید و به سمت افتتاحیه داخلی ۱۴.۵ میلیون دلاری در حرکت است. از سوی دیگر فیلم «۸۰ برای بریدی» (80 for Brady) پارامونت در روز اول اکران ۴.۷ میلیون دلار بلیت‌فروشی کرد و به افتتاحیه ۱۳ میلیون دلاری نزدیک می‌شود.

نزدیک به ۴۷ درصد از مخاطبین «۸۰ برای بریدی» با بازی «جین فاندا»، «لیلی تاملین»، «سالی فیلد» و «ریتا مورنو» بالاتر از ۵۵ ساله و ۶۹ درصد زن بوده‌اند. این فیلم با بودجه ۲۸ میلیون دلاری تولید شده و از سینماروها نمره A- «سینمااسکور» دریافت کرده است. «برایان رابینز» مدیر استودیوی پارامونت پیکچرز به دنبال موفقیت «لبخند» (Smile) که ۲۱۶ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کرد، تصمیم گرفت که «۸۰ برای بریدی» را در پلتفرم استریم پارامونت+ پخش نکند و ابتدا به صورت انحصاری در سالن‌های سینما اکران کند.

موفقیت «لبخند»، «۸۰ برای بریدی» و دیگر فیلم‌هایی که اخیراً در سالن‌های سینما اکران شده‌اند سبب شده استودیوهای دیگر نیز از پلتفرم‌های استریم دوری کنند و با یک بازاریابی دقیق پرفروش شوند. «۸۰ برای بریدی» فقط ۵۰۰ هزار دلار با افتتاحیه ۱۳.۵ میلیون دلاری «باشگاه کتاب» (Book Club) فاندا و تاملین فاصله دارد.

«کوبیدن در کلبه» شیامالان از سوی دیگر نمره C «سینمااسکور» و ۵۶ درصد «پست‌ترک» از سینماروها دریافت کرده است. فیلم «پیر» (Old) این کارگردان نمره C+ دریافت کرده بود. «کوبیدن در کلبه» می‌تواند به اولین فیلمی تبدیل شود که پس از هفت هفته به سلطه «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) در آمریکا پایان دهد.

نزدیک به ۵۹ درصد از مخاطبین فیلم جدید شیامالان مرد، ۶۴ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله، ۳۹ درصد اروپایی تبار، ۲۸ درصد لاتین تبار، ۱۶ درصد آفریقایی تبار، و ۱۷ درصد آسیایی تبار بوده‌اند.

مخاطبین به فیلم «۸۰ برای بریدی» امتیاز ۸۵ درصد داده و ۶۸ درصد دیدنش را توصیه می‌کنند. حدود ۷۶ درصد از خریداران بلیت این فیلم بالاتر از ۳۵ ساله، ۶۶ درصد بالاتر از ۴۵ ساله، ۶۳ درصد اروپایی تبار، ۱۶ درصد لاتین تبار، ۹ درصد آفریقایی تبار، و ۱۲ درصد آسیایی تبار بودند.

تمامی فیلم‌ها در طول آخر هفته گذشته فروش ۸۲ میلیون دلاری را در آمریکای شمالی رقم زدند که ۳۷ درصد رشد را نسبت به یک سال قبل نشان می‌دهد. فروش فیلم‌ها از ژانویه تا این هفته به ۷۴۴.۲ میلیون دلار می‌رسد و نسبت به ۱ ژانویه تا ۵ فوریه سال گذشته از ۴۸ درصد رشد حکایت می‌کند.

فیلم «مرد-مورچه‌ای و زنبورک: کوانتومانیا» (Ant-Man and the Wasp: Quantumania) مارول با بازی «پل راد» که از ۱۷ فوریه اکران خواهد شد در آمریکا به دنبال افتتاحیه ۱۲۰ میلیون دلاری است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید