news-background
news-background

بهترین فیلم‌هایی که فوریه ۲۰۲۳ پخش می‌شوند

قسمت سوم «مایک جادویی» و فیلم جدید «ام. نایت شیامالان» در ماه فوریه پخش خواهند شد.

پس از بسته شدن پرونده جشنواره ساندنس در ماه ژانویه و نزدیک شدن رویدادهایی چون اسکار و جشنواره برلین، در ماه فوریه ۲۰۲۳ زمان خوبی برای پخش فیلم به نظر نمی‌رسد، اما در چهار هفته آینده فیلم‌های جذابی چون «مایک جادویی ۳» ساخته «استیون سودربرگ» یا «کوبیدن در کلبه» به کارگردانی «ام. نایت شیامالان» از راه می‌رسند.

در ادامه به مرور بهترین فیلم‌هایی پرداخته شده که در سالن‌های سینمای آمریکا یا پلتفرم‌های دیجیتال پخش خواهند شد.

 

پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه (Black Panther: Wakanda Forever)

تاریخ پخش: ۱ فوریه، دیزنی+

این دنباله در پی درگذشت «چادویک بوزمن» که نقش «پلنگ سیاه» را بازی می‌کرد، بر روی مادر او «ملکه راموندا» با بازی «انجلا بست» تمرکز می‌کند که باید نامور، شاه تالوکان با بازی «تنوچ هوئرتا» را شکست دهد. «لوپیتا نیانگو»، «لتیشا رایت»، «میبل کادنا» در نقش «نامورا» و «دومینیک ثورن» در نقش «آیرون‌هارت» بازی می‌کنند در حالی که «دانای گوریرا»، «فلورنس کاسومبا»، «وینستون دوک»، و «انجلا بست» برای بازی در نقش‌های پیشین خود بازگشته‌اند. «میکیلا کول»، «الکس نیویلانی»، «میبل کادنا»، و «دومینیک ثورن» دیگر بازیگران جدید چندگانه‌اند.

 

کوبیدن در کلبه (Knock at the Cabin)

تاریخ پخش: ۳ فوریه، سالن‌های سینما

این فیلم اقتباسی است از رمان «کابینی در انتهای دنیا» (Cabin at the End of the World) «پل ترمبلی» نویسنده ژانر وحشت که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. داستان فیلم در مورد خانواده‌ای است که برای گذراندن تعطیلات به نیو همپشیر می‌روند. تعطیلات خانواده وقتی مختل می‌شود که گروهی آن‌ها را گروگان می‌گیرند و شروع می‌کنند به حرف زدن از پایان دنیا. «دیو باتیستا» (Guardians of the Galaxy)، «روپرت گرینت» (Harry Potter)، «جاناتان گراف» (Mindhunter)، «بن آلدریج» (Fleabag)، «ابی کویین» (Little Women)، «نیکی اموکا-برد» (Old) و «کریستن کوی» تازه‌وارد از جمله بازیگران این تریلر خواهند بود.

 

اسکینامارینک (Skinamarink)

تاریخ پخش: ۳ فوریه، شادر

فیلم ترسناک و کم‌هزینه «اسکینامارینک» که استودیوی آی‌اف‌سی آن را پخش می‌کند، امسال تبدیل به یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های مستقل ژانر وحشت شد و نزدیک به ۲ میلیون دلار در بازار داخلی فروش کرد. این فیلم به تازگی از طریق پلتفرم «شادر» وارد شبکه نمایش خانگی شده است. «اسکینامارینک» به کارگردانی «کایل ادوارد بال» دو کودک را دنبال می‌کند که یک شب از خواب بیدار می‌شوند و می‌بینند که پدر و مادرشان گم شده‌اند و راه‌های خروجی از خانه‌شان وجود دارد.

 

۸۰ برای بریدی (for Brady 80)

تاریخ پخش: ۳ فوریه در سالن‌های سینما

فیلم «۸۰ برای بریدی» استودیوی پارامونت با بازی «تام بریدی»، «لیلی تاملین»، «جین فاندا»، «ریتا مورنو»، و «سالی فیلد» را «کایل ماروین» کارگردانی کرده است. این فیلم از یک داستان واقعی الهام گرفته شده و سرگذشت چهار دوست را روایت می‌کند که برای دیدن بازی قهرمان‌شان «تام بریدی» در مسابقه سوپر بول سال ۲۰۱۷ سفر آغاز می‌کنند. دیگر بازیگران یان فیلم «باب بالابان»، «سارا جیلبرت»، «هری هملین»، «گلین تورمن»، «ران فانچز»، «جیمی او. یانگ»، «گای فیری»، «راب کوردری»، «الکس موفا» و «مت لوریا» خواهند بود. «۸۰ برای بریدی» مارس گذشته و یک ماه پس از بازگشت بریدی به فوتبال آمریکایی فیلمبرداری شد.

 

امپراتوری نور (Empire of Light)

تاریخ پخش: ۱۰ فوریه، اچ‌بی‌او مکس

«الیویا کولمن»، «مایکل وارد»، «کالین فرث»، «توبی جونز»، «کریستال کلارک»، «تانیا مودی»، «تام بروک» بازیگر «تاج» (The Crown) و «هانا آنسلو» از جمله بازیگران «امپراطوری نور» خواهند بود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «یک داستان عاشقانه، پیرامون یک سینمای قدیمی زیبا، در سواحل جنوبی انگلستان دهه‌ی ۱۹۸۰.» این فیلم که اولین بار در جشنواره فیلم تورنتو  به نمایش درآمد از «راتن تومیتوز» امتیاز ۴۵ درصد دریافت کرد و با استقبال اغلب منتقدین روبرو نشد.

 

آخرین رقص مایک جادویی (Magic Mike's Last Dance)

این فیلم سومین و آخرین قسمت «مایک جادویی» با بازی تیتوم در نقش یک استرپیر خواهد بود. «کیتلین جرارد» و «گوین اسپوکس» دیگر بازیگران «آخرین رقص» به نویسندگی «رید کارولاین» و تهیه‌کنندگی «گرگوری جیکوبز» خواهند بود. «تندیوی نیوتن» پیش‌تر برای نقشی که به هایک رسیده انتخاب شده بود اما او به خاطر «مشکلات خانوادگی» از این فیلم کناره‌گیری کرد.

 

جای تو یا من (Your Place or Mine)

تاریخ پخش: ۱۰ فوریه در نتفلیکس

«ریس ویترسپون» و «اشتون کوچر» در فیلم کمدی رمانتیک «جای تو یا من» به کارگردانی «آلین براش مک‌کنا» نقش‌آفرینی کرده‌اند. داستان فیلم در مورد دو دوست قدیمی است که وقتی که زن تصمیم می‌گیرد رؤیای همیشگی خودش را دنبال کند و مرد داوطلبانه سرپرستی پسر نوجوان زن را عهده‌دار می‌شود زندگی یکدیگر را دگرگون می‌کنند. «جای تو یا من» را «آلین براش مک‌کنا» نوشته و کارگردانی کرده است. این فیلمساز «شیطان پرادا می‌پوشد» (The Devil Wears Prada) و «۲۷ لباس» (27 Dresses) را در کارنامه دارد. دیگر بازیگران فیلم «جسی ویلیامز»، «زویی چائو»، «وسلی کیمل»، «گریفین متیوز»، «ریچل بلوم»، «ولا لاول»، «تیگ نوراتو» و «استیو زن» خواهند بود.

تیزتر (Sharper)

تاریخ پخش: ۱۰ فوریه در سالن‌های سینما و ۱۷ فوریه در اپل تی‌وی+

«بنجامین کارون» که چند اپیزود از سریال «اندور» (Andor) دیزنی+ را در کارنامه دارد کارگردان این فیلم با بازی «جوین مور» و «سباستین استن» است. در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: «داستان «تیزتر» در نهان‌گاه‌های شهر نیویورک آشکار می‌شود، از پنت‌هاوس‌های خیابان پنجم تا گوشه و کنار ظلمانی کوئینز. وقتی هیچ‌چیز آنطور که به نظر می‌رسد نیست، انگیزه‌ها مبهم‌اند و انتظارات برآورده نمی‌شوند.» دیگر بازیگران فیلم «جاستیس اسمیت»، «جان لیتگو» و «بریانا میدلتون» تازه‌وارد خواهند بود. «بنجامین کارون» که با «شرلوک» و «تاج» (The Crown) نتفلیکس شناخته می‌شود، و اخیراً «اندور» را برای دیزنی+ ساخته، کارگردان فیلم است.

 

مارلو (Marlowe)

تاریخ پخش: ۱۵ فوریه در سالن‌های سینما

«مارلو» فیلمی بر اساس «فیلیپ مارلو» کارآگاه خصوصی دنیای «ریموند چندلر» با بازی «لیام نیسون» و «دایان کروگر» است. داستان فیلم در مورد جست‌وجوی معشوق سابق یک وارثه در دهه ۱۹۳۰ است. «جسیکا لنگ»، «دنی هیوستون»، «آلن کامینگ» و «آدووال آکینووی-آگباجه» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود. «مارلو» اولین بار در هفتادمین دوره جشنواره سن سباستین اکران شد.

 

مرد-مورچه‌ای و زنبورک: کوانتومانیا (Ant-Man and the Wasp: Quantumania)

تاریخ پخش: ۱۷ فوریه در سالن‌های سینما

در این دنباله به کارگردانی «پیتون رید»، پس از وقایع «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame)، «اسکات لنگ»، «هوپ ون داین»، والدین هوپ، و دختر اسکات، در «قلمرو کوانتوم» گرفتار شده‌اند و باید با دشمنان دیگری از جمله «کانگ فاتح» مقابله کنند. «پل راد» در نقش «مرد مورچه‌ای»، «ایوانجلین لیلی» برای بازی در نقش «زنبورک»، «مایکل داگلاس» و «میشل فایفر» برای نقش‌های «مرد-مورچه‌ای» و «زنبورک» سابق بازمی‌گردند در حالی که «بیل مری» در نقش شخصیت شرور «کریلار» از «قلمرو کوانتوم» و «کاترین نیوتون» در نقش «کسی لنگ» دختر «مرد-مورچه‌ای» ظاهر خواهند شد. «جاناتان میجورز» نیز مانند سریال «لوکی» (Loki) نقش «کانگ فاتح» را در این فیلم تکرار می‌کند.

 

امیلی (Emily)

تاریخ پخش: ۱۷ فوریه در سالن‌های سینما

«اما مکی» در این فیلم نقش «امیلی برونته» نویسنده بریتانیایی را روایت می‌کند که در سن ۳۰ سالگی درگذشت. این فیلم روابطی را به نشان می‌دهد که الهام‌بخش برونته بودند، از جمله رابطه او با خواهران نویسنده‌اش شارلوت و آن که در فیلم نقش آن‌ها را «الکساندرا دولینگ» و «آملیا گتینگ» بازی می‌کنند، عشق ممنوعه‌اش با بازی «الیور جکسون کوئن» برادرش با بازی «فین وایتهد». «فرنسیس اوکانر» با «امیلی» برای اولین بار روی صندلی کارگردانی نشسته و فیلمنامه اریجینال خودش را به نگارش در آورده است. دیگر بازیگران فیلم «آدرین دونبار» و «جما جونز» خواهند بود.

 

بازگشت به سئول (Return to Seoul)

تاریخ پخش: ۱۷ فوریه در سالن‌های سینما
«بازگشت به سئول» به کارگردانی «دیوی چو» اگرچه نامزدی اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را به دست نیاورد، اما از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۸ درصد دریافت کرد. «پارک جی-مین» نقش زن جوانی را بازی می‌کند که از فرانسه به کره جنوبی می‌رود تا به دنبال والدین بیولوژیکی خود بگردد. «او کوانگ-روک»، «گوکا هان»، «کیم سون یونگ» و «یوان زیمر» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود.
 

خرس کوکایینی (Cocaine Bear)

تاریخ پخش: ۲۴ فوریه در سالن‌های سینما

داستان فیلم از رویداد واقعی سقوط هواپیمای حامل مواد مخدر در سال ۱۹۸۵ الهام گرفته شده است. در این حادثه یک خرس سیاه محموله کوکایین را می‌بلعد. فیلم گروهی از پلیس‌ها، جنایتکاران، گردشگران و نوجوانان را در جنگل‌های جرجیا دنبال خواهد کرد. «کری راسل»، «ری لایوتا»، «آلدن ارنرایک»، «اوشی جکسون»، «مارگو مارتیندیل»، «کریستفر هیویو»، «بروکلین پرنس»، «کایون کیم»، «اسکات سیس» تازه‌وارد و «جسی تایلر فرگوسن» خواهند بود.

 

لوتر: خورشید سقوط کرده (Luther: The Fallen Sun)

تاریخ پخش: ۲۴ فوریه در سالن‌های سینما، ۱۰ مارس در نتفلیکس

«ادریس البا» در این فیلم که دنباله‌ای برای فصل پنجم سریال «لوتر» بی‌بی‌سی است، نقش کارآگاه «جان لوتر» را تکرار می‌کند و در مقابل دو شخصیت شرور با بازی «سینتیا اریوو» و «اندی سرکیس» قرار می‌گیرد. البا به همراه «نیل کراس» پدید‌آورنده سریال از جمله تهیه‌کنندگان این فیلم به کارگردانی «جیمی پین» خواهند بود. سریال «لوتر» در قالب پنج فصل ساخته شد و از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ از بی‌بی‌سی وان روی ایر رفت. «روث ویلسون»، «استیون مکینتاش»، «ایندیرا وارما»، «پل مک‌گان»، «ساسکیا ریوز»، و «وارن براون» از جمله دیگر بازیگران «لوتر» بودند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید