news-background
news-background

آکادمی در مورد نامزدی اسکار غیرمنتظره آندریا رایزبورو تحقیق می‌کند؛ یک پست در اینستاگرام نامزدی بازیگر To Leslie را باطل خواهد کرد؟

نامزدی اسکار رایزبورو خود آکادمی را هم غافلگیر کرده است.

«آکادمی هنرها و علوم تصاویر متحرک» (AMPAS) جمعه گذشته تأیید کرد که در مورد نامزدی اسکار غافلگیرکننده «آندریا رایزبورو» با فیلم «برای لزلی» (To Leslie) و کمپین تبلیغاتی آن تحقیق می‌کند.

آکادمی بی‌آنکه نامی از فیلم ببرد با انتشار بیانیه‌ای انجام این تحقیقات را تأیید کرده است: «هدف آکادمی این است که اطمینان حاصل کند رقابت برای جوایز عادلانه و اخلاقی است، اما متعهدیم همه‌شمول بودن مراحل اهدای جایزه اطمینان داشته باشیم. در مورد نامزدهای امسال تحقیقات و بازبینی‌هایی را انجام خواهیم داد تا اطمینان پیدا کنیم هیچ دستورالعملی نقض نشده و اطلاع پیدا کنیم که آیا ایجاد تغییر در دستورالعمل‌ها در عصر شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات دیجیتال لازم است یا نه. به امانت نامزدها و مراحل رأی‌گیری‌مان اعتماد داریم و از کمپین‌های ریشه‌ای واقعی برای بهترین بازیگران حمایت می‌کنیم.»

درام «برای لزلی» در سالن‌های سینما فقط ۲۷ هزار دلار بلیت‌فروشی کرده اما از حمایت بسیاری از سلبریتی‌های هالیوود از جمله «کیت وینسلت»، «جین فاندا»، «ادوارد نورتن»، «کیت بلانشت»، و «جیمی لی کورتیس» برخوردار شد. سازندگان برای بازاریابی این فیلم هزینه‌ای نکردند در حالی که به نوشته «ورایتی» سراسر لس‌آنجلس از بیلبوردهای «در جبهه غرب خبری نیست» (All Quiet on the Western Front) و «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) پوشیده شده بود.

پس از نامزدی اسکار رایزبورو، در بین اعضای آکادمی بحث نقض قوانین و دستورالعمل‌ها و پس گرفته شدن نامزدی بازیگر مطرح شد. تشویق رأی‌دهندگان آکادمی برای نامزد کردن یک بازیگر خلاف قوانین نیست اما کمپین‌های رقیب می‌گویند در این مورد از «تاکتیک‌های پرخاشگرانه» استفاده شده است. در سال ۲۰۱۴ «بروس بروتن» نامزد اسکار ترانه اریجینال شد اما نامزدی او پس از آنکه کشف شد برای چندین عضو آکادمی ایمیل ارسال کرده باطل و پس گرفته شد.

منتقدین تاکنون مدرکی که نشان دهد رایزبورو مستقیماً به اعضای آکادمی پیامی ارسال کرده مشاهده نکرده‌اند. با این حال صفحه رسمی اینستاگرام فیلم «برای لزلی» در پستی که دو هفته پیش ارسال و اخیراً حذف شده از منتقد «شیکاگو سان-تایمز» نقل قول می‌کند که نوشته است: «با وجود اینکه نمایش بلانشت در «تار» (Tar) را تحسین می‌کنم، نمایش محبوب من در میان بازیگران زن از سوی «آندریا رایزبورو» آفتاپ‌پرست-مانند در فیلم درام «مایکل نوریس» در مورد مادری ارائه شد که با از دست دادن همه‌چیزش به واسطه نوشیدن مشروب، در دو راهی پایانی زندگی‌اش قرار می‌گیرد.»

این پست که فوراً حذف شده به نوشته «ورایتی» می‌توانند مدرکی برای نقض قوانین «ارجاع به نامزدهای دیگر» باشد. این در حالی است که بلانشت یکی از حامیان رایزبورو در این کمپین بود. یکی از اعضای رأی‌دهنده آکادمی در بخش بهترین بازیگر می‌گوید: «بیایید در حین این انجام این فرایند منصف باشیم. ظاهر خوبی ندارد، اما نمی‌خواهم سریع به نتیجه‌گیری برسم. نقض یک قانون پایانی برای هیچ‌کس نیست، و نباید باشد، اما وقتی فاکتورهای ایکس دیگر و شایعه‌ها را به آن اضافه می‌کنید، باید تحقیقات را آغاز کنید.»

مدیران آکادمی سه‌شنبه آینده جلسه‌ای در مورد این نامزدی برگزار خواهند کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید