news-background
news-background

دیمین شزل کارگردان Babylon: فیلم‌ها باید مخاطب را ناراحت کنند

شزل می‌گوید واکنش‌های دوگانه به فیلم «بابل» اتفاق خوبی است.

«دیمین شزل» که با فیلم «شلاق» (Whiplash) در سال ۲۰۱۴ به شهرت رسید، و با «لا لا لند» (La La Land) و «اولین انسان» (First Man) تحسین منتقدین را برانگیخت، به تازگی «بابل» (Babylon) با بازی «مارگو رابی» و «برد پیت» را اکران کرده اما این فیلم ۸۰ میلیون دلاری نزدیک به ۱۵ میلیون دلار در آمریکا بلیت‌فروشی کرده و بسیاری از منتقدین و فیلمسازان از جمله «پل شریدر» به آن واکنش مثبتی نشان نداده‌اند. با این حال شزل می‌گوید ایجاد دو دستگی میان بینندگان اتفاق خوبی است.

شزل در مصاحبه با «اینسایدر» می‌گوید: «خوب است که فیلمی بحث و جدل و نظرات تندی را از هر طرف ایجاد کند. همگی می‌دانستیم که این فیلم برخی را آزار خواهد داد و برخی را ناراحت می‌کند، اما به نظر من این اتفاق خوبی است. فیلم‌های بیشتری باید چنین کنند.»

«بابل» در حال حاضر از «راتن تومیتوز» امتیاز ۵۰ درصد دریافت کرده اما از طرف گلدن گلوب، اتحادیه بازیگران و انتخاب منتقدین چند نامزدی به دست آورده است.

شزل می‌گوید ترجیح می‌دهد به واکنش‌ها بی‌توجه باشد: «اتفاق جالبی است، وقتی اثری خلق می‌کنید، و بعد به اعتقاد من تبدیل می‌شود به – وقتی فیلمساز فیلم را تمام می‌کند – فیلم مخاطب، و مخاطب شامل منتقد و همه بینندگان می‌شود. و هر کسی برداشت متفاوتی خواهد کرد. و به نظر من همه آن‌ها برحق‌اند. تبدیل می‌شود به فیلم دنیا، به تعبیری. به همین دلیل است که معتقد نیستم فیلمسازان برگردند و حقایق را سر هم کنند و غیره – هرچند مشکلی ندارم اگر دیگران بخواهند چنین کنند. منظورم این است که مشکلی نیست، اما من در مقطعی فکر می‌کنم یک فیلم نماینده لحظه‌ای در زمان است و لحظه‌ای در تاریخ.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید