news-background
news-background

جیمز کامرون: اگر برنده اسکار شدید از فیلم خودتان نقل قول نکنید

کامرون به خاطر نقل قول از فیلم «تایتانیک» پس از دریافت جایزه اسکار عذرخواهی کرده است.

«جیمز کامرون» در مصاحبه با «کریس والاس» از رکوردشکنی‌های «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) گفته است. این فیلم به تازگی با گذر از فروش جهانی ۱.۷ میلیارد دلاری به هفتمین فیلم پرفروش تاریخ بدل شده است. در بخشی از این مصاحبه والاس سخنرانی کامرون پس از دریافت اسکار برای «تایتانیک» (Titanic) را به یاد می‌آورد. کامرون در آن مراسم از آن فیلم نقل قول کرد و گفت: «من پادشاه دنیا هستم!»

کامرون اعتراف می‌کند که نقل قول از فیلم خودش «چندش‌آور» بوده اما توضیح می‌دهد که این رفتار از کجا نشأت می‌گیرد: «سعی داشتم شادی و هیجان‌زدگی خودم را بر اساس آن فیلم و شادترین لحظه آن شخصیت اظهار کنم.»

«تایتانیک» با ۱۱ اسکار در کنار «بن-هور» (Ben-Hur) و «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» (Lord of the Rings: The Return of the King) بیشترین جایزه را در تاریخ مراسم اهدای جوایز آکادمی دریافت کرده است.

کامرون توضیح می‌دهد: «درسی که آموختم این است که اگر برنده شدید نباید از فیلم خودتان نقل قول کنید. چون چندش‌آور است. این فرض را ایجاد می‌کند که با اختلاف ناچیز برنده نشده‌اید و همه افراد حاضر در سالن تئاتر کوداک در آن شب «تایتانیک» را دیده و عاشقش شده‌اند.» این فیلمساز اضافه می‌کند: «تا ۲۵ سال پس از آن با انتقاد مواجه بودم، اما می‌دانید، باید زندگی کرد و درس گرفت. فکر می‌کنم آنچه به خودبینی یا یک «گور پدر شما، می‌دانستم برنده می‌شوم» بزرگ تعبیر شده، به هیچ وجه چیزی نبود که در ذهن باشد.»

کارگردان در پایان با سخنرانی «سالی فیلد» پس از دریافت اسکار با «جایی در دل» (Places in the Heart) در سال ۱۹۸۵ شوخی می‌کند. فیلد گفته بود: «نمی‌توانم انکار کنم که از من خوشتان می‌آید. در این لحظه از من خوشتان می‌آید!» کامرون می‌گوید: «باید مراقب باشید که در سخنرانی خود پس از دریافت جایزه چه می‌گویید. من و «سالی فیلد» برای این موضوع گروه خود-یاری کوچکی تشکیل داده‌ایم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید