news-background
news-background

تیم برتون: ارتباط کلامی من با جک نیکلسون در فیلم Batman مثل غارنشین‌ها بود

برتون و نیکلسون در فیلم «بتمن» سال ۱۹۸۹ با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

«تیم برتون» در مصاحبه با «امپایر» از همکاری دشوارش با «جک نیکلسون» گفته است. این دو در سال ۱۹۸۹ و فیلم «بتمن» (Batman) با یکدیگر همکاری کردند اما در برقراری ارتباط مشکلاتی داشتند.

برتون به یاد می‌آورد که به ترجمه حرف‌های نیکلسون نیاز پیدا کرده است: «جک به شکل خیلی موجزی حرف می‌زند. یعنی حرف‌هایی می‌زد و من به او می‌گفتم: «بله، متوجه شدم.» و بعد می‌رفتم و به دیگری می‌گفتم: «در مورد چه مزخرفی حرف می‌زد؟» بنابراین ارتباط عجیبی وجود داشت: ارتباطی غیر-خطی، غیر-متصل... اما برای من بسیار روشن بود. احساس می‌کردم که ارتباط خوبی از نوع غارنشینان داریم.»

برتون اضافه می‌کند که برغم این مشکلات، نیکلسون به او کمک کرده جایگاهش را در فیلمسازی پیدا کند: «[نیکلسون] از من حفاظت کرد و پرورش داد، در حال پیشرفت نگه داشت، فقط با بیش از حد احساساتی نشدن در مورد کل ماجرا. به شکلی بسیار عمیق احساس کردم که از من حمایت می‌کند. جوان بودم و با یک استودیوی بزرگ سر و کار داشتم، و او به‌آرامی به من اعتماد به نفس داد تا کاری که لازم را انجام دهم. و حمایت او از من در استودیو منعکس شد. باعث شد کل آن مرحله عبور کنم. به من قدرت داد.»

برتون اخیراً سریال لایو-اکشن و پربیننده «ونزدی» (Wednesday) را برای نتفلیکس ساخته است. او در مورد این مجموعه تلویزیونی به «امپایر» می‌گوید: «وقتی [فیلمنامه] را خواندم، حسی که در مدرسه داشتم را زنده کرد و اینکه چه حسی نسبت به والدین خود دارید، به عنوان یک فرد چه حسی دارید. به دنیای «خانواده آدامز» واقعیتی دیگر بخشید. ترکیب جالبی بود.»

برتون اضافه می‌کند: «در سال ۱۹۷۶، به مجلس رقص دبیرستان رفتم. سالی بود که فیلم «کری» (Carrie) بیرون آمد. احساس کردم که یک «کری» مرد در آن مجلس هستم. احساس آنجا بودن اما بخشی از آن رویداد نبودن. آن حس فراموش نمی‌شود، هرچند که دوست دارید از بین بروند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید