news-background
news-background

ارتباط خانواده بندیکت کامبربچ با برده‌داری در باربادوس

گروه ویژه‌ای در باربادوس مأموری گرفتن غرامت از نوادگان ثروتمندان برده‌دار شده است.

خانواده «بندیکت کامبربچ» بازیگر برنده اسکار به دلیل ارتباط نیاکانشان با برده‌داری در باربادوس باید غرامت پرداخت کنند. «تلگراف» گزارش داده است که گروه ویژه‌ای در کشور کارائیبی باربادوس مأموریت پیدا کرده‌اند از نوادگان ثروتمندان برده‌دار غرامت بگیرند.

این گروه به نوشته «گاردین» پیش‌تر مأمور شده بود از قدرت‌های استعماری و کمپانی‌های متمول به دلیل برده‌داری غرامت بگیرد. در گزارش «گاردین» آمده است که «ریچارد درکس» عضو محافظه‌کار پارلمان بریتانیا که خانواده‌اش در این جزیره زمین‌های وسیع نیشکر دارند هدف قرار گرفته است.

«دیوید کامیسیونگ» معاون این گروه ویژه ماه گذشته به «گاردین» گفته بود که درکس و خانواده‌های دیگر ممکن است در صورت خودداری از پرداخت غرامت تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند: «در مراحل ابتدایی است. تازه شروع کرده‌ایم. بخش‌های زیادی از این تاریخ حالا روشن خواهد شد.»

«دیوید دنی» یکی از رهبران «جنبش صلح و اتحاد کارائیب» و یکی از رهبران این کارزار به «تلگراف» می‌گوید: «هر یک از نوادگان سفیدپوست مزارع که از خرید و فروش برده منتفع شده باید غرامت بپردازد، از جمله خانواده کامبربچ.»

«آبراهام کامبربچ» در قرن هجدهم ۲۵۰ برده را در یکی از مزارع نگهداری می‌کرد تا اینکه در سال ۱۸۳۴ برده‌داری پایان یافت. «دیلی میل» گزارش داده است که خانواده کامبربچ پس از منسوخ شدن برده‌داری ۶ هزار پوند از دولت بریتانیا دریافت کرده که معادل ۱ میلیون دلار امروز است.

«بندیکت کامبربچ» در سال ۲۰۱۸ به «تلگراف» گفته بود: «ما گذشته خودمان را داشته‌ایم – نیازی نیست خیلی به عقب برگردید تا گذشته برده‌داری را ببینید. ما بخشی از صنعت نیشکر بودیم و این باورکردنی نیست.»

کامبربچ در فیلم «۱۲ سال بردگی» (12 Years a Slave) نقش یک برده‌دار را بازی کرده بود. او در سال ۲۰۰۶ نیز در فیلم «نعمت شگفت‌انگیز» (Amazing Grace) که داستانی در مورد از میان برداشته شدن برده‌داری روایت می‌کند نقش‌آفرینی کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید