news-background
news-background

امکان شکایت از استودیوهای فیلمسازی به خاطر انتشار تریلرهای «گمراه‌کننده» فراهم شد

یک قاضی فدرال سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که امکان شکایت از استودیوهای فیلمسازی به خاطر انتشار تریلرهای «گمراه‌کننده» وجود دارد. «قاضی استیون ویلسون» با بررسی پرونده شکایت هواداران «آنا د آرماس» از سازندگان فیلم «دیروز» (Yesterday) این حکم را صادر کرده است.

ژانویه گذشته گزارش شده بود که دو هوادار د آرماس به نام‌های «کانر ولف» ۳۸ ساله و «پیتر مایکل روسا» ۴۴ ساله از سن دیه‌گو کالیفرنیا ادعا کرده‌اند هر یک ۴ دلار برای دیدن «دیروز» از آمازون پرایم ویدیو پرداخت کرده‌اند اما بعد متوجه شده‌اند د آرماس در فیلم وجود ندارد. این دو هوادار یونیورسال را متهم به بازاریابی فریب‌آمیز کرده و از جانب سایر خریداران فیلم درخواست غرامت ۵ میلیون دلاری کرده‌اند.

در دادخواست این دو هوادار آمده است:‌ «با توجه به اینکه در تریلر «دیروز» به مشتریان وعده فیلمی با بازی آنا د آرماس داده شده بود، اما فیلمی با بازی آنا د آرماس به آن‌ها ارائه نشده، مبلغ پرداختی این مشتریان با فیلم خریداری یا اجاره شده برابر نیست.»

«هیمش پاتل» در این فیلم نقش «جک مالیک» را بازی کرده است، خواننده و ترانه‌سرایی که به‌واسطه یک اتفاق فراطبیعی به تنها انسان روی زمین تبدیل می‌شود که «بیتلز» را به یاد می‌آورد و با ترانه‌های آن گروه افسانه‌ای به شهرت می‌رسد. د آرماس قرار بود در این فیلم نقش «راکسن» معشوق مالیک را بازی کند. شخصیت مالیک ترانه «چیزی» (Something) «جورج هریسون» را برای این زن می‌سازد اما صحنه‌های حضور د آرماس در نهایت از فیلم حذف شد.

«ریچارد کورتیس» نویسنده فیلمنامه پیش‌تر در مصاحبه با «سینمابلند» گفته بود که مخاطبین از کات اولیه‌اش فیلم استقبال نکرده‌اند: «کات بسیار دردناکی بود، چون [د آرماس] در فیلم درخشان است. واقعاً درخشنده. یکی از آن صحنه‌هایی بود که به آن علاقه داری اما باید به خاطر کل فیلم حذفش کنی.»

نمایندگان یونیورسال مدعی شده بودند که تریلر فیلم‌ها می‌توانند «اثر هنری» باشند و باید «غیر-تجاری» دانسته شوند اما قاضی ویلسون این ادعا را نمی‌پذیرد و می‌گوید تریلرها تجاری‌اند و باید طبق قوانین تبلیغات کالیفرنیا با آن‌ها برخورد شود. قاضی می‌نویسد: «تریلر در ذات تبلیغی است که با ارائه پیش‌نمایش یک فیلم به مشتریان برای فروش یک فیلم طراحی شده.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲ دی ۱۴۰۱ ۱۵:۵۳

فقط توی امریکا میتونی برای پرداخت چهار دلار درخواست غرامت ۵ میلیون دلاری کنی

نمایش اسپویل
۳ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۴۷

اون 5 میلیون دلار برای 4 دلار مبلغ فیلم نیست. برای 2 ساعت وقت و عمری هست که از فرد دزدیده شده و ... .

نمایش اسپویل