news-background
news-background

کریستین استوارت رئیس هیأت داوران جشنواره برلین ۲۰۲۳ شد

استوارت ریاست هیأت داوران برلیناله ۲۰۲۳ را بر عهده گرفته است.

«کریستین استوارت» رئیس هیأت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در سال ۲۰۲۳ شد. این بازیگر و کارگردان در هفتاد و سومین دوره برلیناله که از ۱۶ تا ۲۶ فوریه برگزار می‌شود بر کرسی ریاست تکیه می‌زند.

در بیانیه مشترک «ماریت ریسنبیک» و «کارلو چتریان» مدیران جشنواره آمده است: «کریستین استوارت جوان، درخشنده و با مجموعه آثاری تحسین‌برانگیز، بهترین پل میان ایالات متحده و اروپا است. از «بلا سوان» تا «پرنسس ولز» او به شخصیت‌های ماندگاری جان بخشیده و یکی از بااستعدادترین و چند-وجهی‌ترین بازیگران نسل خود است.»

استوارت ۳۲ ساله در طول دو دهه اخیر نقش‌های گوناگونی از بازی در «اتاق پناهگاه» (Panic Room) مقابل «جودی فاستر» گرفته تا چندگانه «گرگ‌ومیش» (Twilight) و فیلم نامزد اسکار «اسپنسر» (Spencer) را ارائه کرده است. او سابقه فعالیت هنری در پشت دوربین را نیز دارد و فیلم کوتاه «جیرجیرک‌ها» (Crickets) را در جشنواره ونیز اکران کرده است. استوارت وعده داده است که اولین فیلم بلندش در مقام کارگردان تحت عنوان «گاه‌شناسی آب» (The Chronology of Water) را می‌سازد.

اعضای دیگر هیأت داوران در هفته‌های آینده معرفی خواهند شد. پیش‌تر گزارش شده بود که «استیون اسپیلبرگ» در این دوره از جشنواره یک جایزه افتخاری «خرس طلایی» دریافت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید