news-background
news-background

فیلم Wonder Woman 3 کنسل شد؛ Black Adam 2 و Aquaman 3 در هاله‌ای از ابهام

استودیوی دی‌سی فیلم «زن شگفت‌انگیز ۳» را نمی‌سازد.

تولید فیلم ابرقهرمانی «زن شگفت‌انگیز ۳» (Wonder Woman 3) در استودیوی جدید دی‌سی با مدیریت «جیمز گان» و «پیتر سفران» لغو شده است. این دو تهیه‌کننده به زودی یک برنامه چند ساله به کمپانی برادران وارنر دیسکاوری با مدیریت «دیوید زاسلاو» ارائه می‌کنند به امید اینکه یک «دنیای سینمایی مارول» جدید بنا کنند.

«هالیوود ریپورتر» تأیید می‌کند که مدیران عامل استودیوی دی‌سی از شهر اسپن کلورادو در روزهای اخیر به لس‌آنجلس سفر کرده‌اند تا مراحل پایانی برنامه خود را سپری کنند. انتظار می‌رود گان و سفران هفته آینده با زاسلاو ملاقات کنند و طرحی را به او ارائه دهند که بنابر منابع نشریه به لغو چندگانه‌هایی خواهد انجامید. یکی از این پروژه‌ها «زن شگفت‌انگیز ۳» به کارگردانی «پتی جنکینز» و بازی «گل گدوت» است.

منابع نزدیک به دی‌سی به «هالیوود ریپورتر» می‌گویند جنکینز اخیراً فیلمنامه این فیلم با همکاری «جف جانز» را تحویل داده است اما پروژه ظاهراً با برنامه‌های گان و سفران سازگار نیست. دو قسمت اول «زن شگفت‌انگیز» به کارگردانی جنکنیز در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ اکران شدند. «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» یکی از اولین فیلم‌هایی بود که بدون اکران در سالن‌های سینما از اچ‌بی‌او مکس پخش شد.

هرچند گزارش شده است که پروژه‌های استودیوی جدید دی‌سی محدودیت بودجه ندارند اما استودیو با تولید نکردن «زن شگفت‌انگیز ۳» می‌تواند ده‌ها میلیون دلار صرفه‌جویی کند. گدوت قرار بود برای این دنباله ۲۰ میلیون دلار و جنکینز ۱۲ میلیون دلار دریافت کند در حالی که این رقم‌ها شامل درصدی از فروش فیلم نمی‌شدند.

این در حالی است که گدوت سه‌شنبه این هفته در توییتر از هواداران فیلم قدردانی کرد و گفت: «مشتاقم که بخش بعدی را با شما به اشتراک بگذارم.»

سایر پروژه‌های دی‌سی وضعیت بهتری دارند یا دست کم هنوز در دست ساخت قرار دارند. «مرد پولادین ۲» (Man of Steel 2) «هنری کویل» و «آکوامن ۳» (Aquaman 3) «جیسون موموآ» از جمله پروژه‌هایی‌اند که سرنوشت مبهمی پیدا کرده‌اند. بعضی از شخصیت‌های دی‌سی در فیلم «فلش» (The Flash) که ۱۶ ژوئن آینده اکران می‌شود دیده خواهند شد و نقش کوتاهی بازی می‌کنند. کویل در صحنه پایانی «بلک آدام» (Black Adam) که اکتبر امسال اکران شد یکی از این نقش‌های کوتاه و نویدبخش را بازی کرده بود. پیش‌تر گزارش شده بود که «دووین جانسون» برای بازگرداندن کویل به دنیای سینمایی دی‌سی تلاش زیادی کرده است.

برادران وارنر در سال ۲۰۱۳ دنباله «مرد پولادین» را در دست ساخت داشت و با نویسندگان مختلف مذاکره کرد و حتی «اندی موشتی» کارگردان «فلش» در مقطعی برای کارگردانی این دنباله تمایل نشان داد. «مایکل دلوکا» و «پاملا عبدی» مدیران برادران وارنر پیکچرز از حامیان این پروژه بودند و تمایل داشتند فرصت دیگری به قهرمانان «اسنایدرورس» بدهند یا حتی یک «لیگ عدالت» (Justice League) دیگر بسازند.

اما مدیریت جدید استودیوی دی‌سی فرمول تازه‌ای ارائه کرده‌اند تا جایی که دنباله «بلک آدام» با فروش جهانی ۳۸۵ میلیون دلاری در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. این فیلم با بودجه بیش از ۱۹۰ میلیون دلاری ساخته شد هرچند برخی منابع نزدیک به پروژه می‌گویند بودجه پروژه بدون هزینه‌های بازاریابی به ۲۳۰ میلیون دلار می‌رسد. «ورایتی» گزارش داده است که «بلک آدام» نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار زیان مالی به وارنرها وارد می‌کند اما جانسون در توییتر مدعی شده است که این فیلم ۵۰ تا ۷۰ میلیون دلار سودآور خواهد بود.

قسمت دوم «آکوامن» (Aquaman and the Lost Kingdom) در حال حاضر قرار است دسامبر سال آینده اکران شود. اما این دنباله ممکن است آخرین فیلم موموآ در نقش «آکوامن» باشد. با این حال احتمال تولید فیلمی بر اساس شخصیت شرور و جایزه‌بگیر «لوبو» (Lobo) که با «آکوامن» در ارتباط بوده در برنامه‌های گان و سفران گنجانده شده است.

مدیران عامل استودیوی دی‌سی دست کم در مقطع فعلی تصرفی در دنیای «بتمن» به نویسندگی و کارگردانی «مت ریوز» و بازی «رابرت پتینسون» نکرده‌اند. ریوز تهیه‌کننده دو اسپین‌آف «بتمن» از جمله سریال «پنگوئن» (The Penguin) است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید