news-background
news-background

نگرانی ناتالی پورتمن و ساشا بارون کوئن از ظهور دوباره یهودی‌ستیزی

پورتمن و بارون کوئن به اظهارات یهودی‌ستیزانه «کانیه وست» واکنش نشان داده‌اند.

«ناتالی پورتمن» خشمگینانه ظهور دوباره یهودی‌ستیزی را محکوم کرده است. بازیگر ۴۱ ساله «جنگ ستارگان» (Star Wars) که یک یهودی متولد اورشلیم است، به اظهارات بحث‌برانگیز «کانیه وست» رپر آمریکایی در شبکه‌های اجتماعی و چند مصاحبه واکنش نشان داده است.

وست هفته پیش به دنبال انتشار محتوای یهودی‌ستیزانه در توییتر دوباره از این پلتفرم اخراج شد. مصاحبه‌های قبلی این رپر سبب شده بود که کمپانی آدیداس به همکاری با برد ییزی وست پایان دهد و ۲ میلیارد دلار به خواننده زیان برساند.

پورتمن در اینستاگرام می‌نویسد: «دیدن پیدایش دوباره یهودی‌ستیزی قلب من را از تپش بازمی‌دارد. با عشق بی‌قید و شرط باید با این تنفرورزی مقابله شود. امروز، عشقم را تقدیم به دوستان یهودی‌ام می‌کنم. و به همه آن‌هایی که در کنار ما و در مقابل این حرف‌ها و اعمال خشونت‌آمیز ایستاده‌اند.»

بازیگر «قوی سیاه» (Black Swan) ادامه می‌دهد: «شنیدنش دردناک و وحشت‌آور بوده است، و من از افرادی که علیه یهودی‌ستیزی و همه شکل‌های نژادستیزی موضع گرفته‌اند قدردانی می‌کنم.» پیام پورتمن با واکنش «کت دنینگز» و «آیلا فیشر» همسر «ساشا بارون کوئن» همراه بوده است.

صفحه توییتر وست به دنبال ارسال تصویری از صلیب شکسته نازی درون ستاره داوود که نماد یهودیت است مسدود شده است. هرچند صلیب شکسته یک نماد فرهنگی باستانی است، اما حزب نازی اختصاص پیدا کرد. وست در مصاحبه با «الکس جونز» از دستاوردهای «آدولف هیتلر» رهبر این حزب ستایش می‌کند. او چند هفته پیش در توییتر ادعا کرده بود که جانش از حمله یهودیان در خطر است.

بارون کوئن در نقش «بورات» (Borat) به جنجال وست واکنش نشان داده است. او ۴ دسامبر در «مرکز افتخارات کندی» اظهارات وست را محکوم کرد و گفت:‌ «پیش از آنکه ادامه بدهم، می‌خواهم بگویم که در مورد یهودی‌ستیزی در یو‌اس و ای بسیار ناراحتم. منصفانه نیست. قزاقستان کشور شماره یک در یهودی‌کشی است. از سرقت تفریح ما دست بردارید. از این سرقت دست بردارید!»

«بورات»‌ ادامه می‌دهد: «کانیه شما، سعی کرد به قزاقستان مهاجرت کند و حتی اسمش را به قزاقستانیه وست تغییر داد. ولی ما گفتیم نه، او بیش از حد یهودی‌ستیز است، حتی برای ما.»

بارون کوئن در نقش «بورات» نسخه پارودی ترانه «با یا بی تو» (With or Without You) گروه «یو۲» را می‌خواند و آن را به «با یا بی جهود» (With or Without Jews) تغییر می‌دهد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید