news-background
news-background

باکس آفیس: فروش ۶۷ میلیون دلاری Black Panther: Wakanda Forever در هفته دوم؛ شکست She Said

فیلم «او گفت» با بازی «کری مولیگان» و «زویی کازان» با فروش ۲.۲ میلیون دلاری به شکست انجامید.

دنباله «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» (Black Panther: Wakanda Forever) دیزنی و مارل در دومین هفته اکران در بازارهای داخلی ۶۷.۳ میلیون دلار فروخت. فیلم «او گفت» (She Said) یونیورسال که نحوه افشای آزارهای جنسی «هاروی واینستین» را روایت می‌کند، از سوی دیگر با استقبال مخاطبین بزرگسال مواجه نشد.

«واکاندا برای همیشه» که ۱۸۱ میلیون دلار در افتتاحیه داخلی فروخته بود، به فروش ۲۸۸ میلیون دلاری در آمریکای شمالی و ۵۴۶.۳ میلیون دلاری در سراسر دنیا رسیده است. کاهش فروش ۶۳ درصدی این فیلم در دومین هفته اکران بیشتر از انتظار بود. «ورایتی» گزارش داده است که استودیو انتظار داشت فروش «واکاندا برای همیشه» در آخر هفته گذشته به ۷۰ میلیون دلار برسد.

قسمت اول «پلنگ سیاه» در دومین هفته اکران کاهش فروش ۴۴.۷ درصدی را ثبت کرده بود. آن فیلم در افتتاحیه ۲۰۲ و در هفته دوم ۱۱۱ میلیون دلار فروخت. با این حال تنها شش فیلم در تاریخ سینمای آمریکا موفق شده‌اند در هفته دوم دست کم ۱۰۰ میلیون دلار بلیت‌فروشی کنند که چهار عنوان آن محصول استودیوی دیزنی است. «دکتر استرنج ۲» (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)، «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home)، و «ثور: عشق و تندر» (Thor: Love and Thunder) همگی در هفته دوم نزدیک به ۶۷ درصد کاهش فروش در هفته دوم را ثبت کرده بودند.

پرفروش‌ترین بازارهای خارجی «واکاندا برای همیشه» تا امروز بریتانیا با ۲۷.۱ میلیون دلار، مکزیک با ۲۲.۸ میلیون دلار، فرانسه با ۲۱.۶ میلیون دلار، برزیل با ۱۴.۲ میلیون دلار، و کره جنوبی با ۱۴ میلیون دلار بوده‌اند. فروش این فیلم در سینماهای آیمکس سراسر دنیا نیز به ۳۴.۹ میلیون دلار رسیده است. «واکاندا برای همیشه» هفته پیش باعث شد فروش سالانه دیزنی از ۳ میلیارد دلار عبور کند.

این هفته فیلم‌های جدید «او گفت» و کمدی تلخ «منو» (The Menu) سرچ‌لایت با بازی «آنیا تیلور-جوی» با «واکاندا برای همیشه» مارول رقابت کردند. «منو» در ۳۱۰۰ سالن سینما در آمریکای شمالی اکران شد و با ۹ میلیون دلار رده دوم را تصاحب کرد. این فیلم به کارگردانی «مارک مایلد» که درجه سنی بزرگسال دریافت کرده، مخاطبین بسیار بیشتری نسبت به «او گفت» جذب کرد. «منو» در ۳۶ بازار بین‌المللی ۶.۲ میلیون دلار فروخته است.

«او گفت» به کارگردانی «ماریا شریدر» با اکران در ۲۰۰۰ سالن سینما ۲.۲ میلیون دلار یا ۱۰۰۰ دلار در هر سالن فروخت و به شکست تجاری انجامید. این فیلم با بازی «کری مولیگان» و «زویی کازان» با بودجه ۳۲ میلیون دلاری ساخته شده و امیدوار به درخشش در فصل اهدای جوایز پیش رو است. سینماروهایی که «او گفت» را برگزیدند به آن نمره بسیار خوب A «سینمااسکور» دادند. این فیلم بر روی «هاروی واینستین» یا رسوایی او تمرکز نمی‌کند، بلکه در عوض تلاش ژورنالیست‌هایی را بازگو می‌کند که اکتبر سال ۲۰۱۷ با تهدید‌های حقوقی مواجه بودند.

«او گفت» آخرین فیلمی است که پس از «مثلث غم» (Triangle of Sadness)، «تار» (Tár) و «تیل» (Till) مخاطب بزرگسال را هدف می‌گیرد و شکست می‌خورد. همه این فیلم‌ها با نقدهای مثبتی روبرو شده‌اند و مدعی کسب نامزدی اسکارند. نگرانی این گروه از مخاطبین از ابتلا به کووید مانع حضورشان در سالن‌های سینما می‌شود. آن‌ها اغلب ترجیح می‌دهند تا انتشار چنین فیلم‌هایی در پلتفرم‌های استریم منتظر بمانند.

اکران اپیزودهای اول و دوم از فصل سوم «برگزیده» (The Chosen) با فروش ستایش‌برانگیز ۸.۲ میلیون دلاری همراه بود. این فیلم مذهبی با این رکورد بالاتر از «بلک آدام» (Black Adam) با ۴.۵ میلیون دلار و فیلم کمدی-رمانتیک‌ «بلیت بهشت» (Ticket to Paradise) با ۳.۲ میلیون دلار قرار گرفته است که به ترتیب از فروش داخلی ۱۵۷ و ۶۱.۶ میلیون دلاری عبور کرده‌اند.

این هفته فیلم «استخوان و همه‌چیز» (Bones and All) «لوکا گوادانینو» با بازی «تیموتی شالامی» در پنج سالن سینما در لس‌آنجلس و نیویورک اکران شد و ۱۲۰ هزار دلار یا ۲۴ هزار دلار در هر سالن فروخت. ام‌جی‌ام سالن‌های سینمای این فیلم ۲۰ میلیون دلاری را از چهارشنبه این هفته افزایش خواهد داد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید