news-background
news-background

شان پن اسکارش را به رئیس جمهور اوکراین هدیه کرد

پن دو جایزه اسکار در کارنامه دارد.

«شان پن» پس از سفر دیگری به اوکراین یکی از دو جایزه اسکارش را به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور هدیه کرد.

پن در ویدیویی که توسط زلنسکی منتشر شده می‌گوید: «فقط یک شئ نمادین و احمقانه است، اما اگر بدانم که اینجاست برای مبارزه احساس بهتر و قدرت بیشتری خواهم داشت. وقتی [در جنگ] پیروز شدید، آن را به مالیبو بیاورید، چون اگر بدانم بخشی از وجودم اینجاست احساس خیلی بهتری دارم.»

زلنسکی در مقابل مدال «مقام شایستگی» را به خاطر «حمایت خالصانه و کمک‌های قابل‌توجه او به محبوب‌سازی اوکراین در دنیا» به پن اهدا می‌کند.

پن فاش نمی‌کند که کدام جایزه اسکارش را به رهبر اوکراین داده است. او دو مرتبه و در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸ برای فیلم‌های «رودخانه مرموز» (Mystic River) و «میلک» (Milk) برنده اسکار بازیگری شد. او سه نامزدی اسکار دیگر برای فیلم‌های «راه رفتن مرد مرده» (Dead Man Walking) در سال ۱۹۹۵، «رذل و دوست‌داشتنی» (Sweet and Lowdown) در سال ۱۹۹۹ و «من سم هستم» (I Am Sam) در سال ۲۰۰۱ در کارنامه دارد.

پن می‌گوید: «همه غرور من در سه جا از این دنیا وجود دارد. جایی که دخترم متولد شد، جایی که پسرم متولد شد و اینجا.»

پن در ماه مارس گذشته برای تولید یک فیلم مستند به اوکراین سفر کرده بود و با افزایش تنش میان این کشور و روسیه به ایالات متحده بازگشت. او در آن زمان ادعا کرد که اگر زلنسکی به مراسم اهدای جوایز آکادمی دعوت نشود جایزه اسکارش را «ذوب» می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید