news-background
news-background

باکس آفیس: Black Adam از ۳۰۰ میلیون دلار گذشت؛ فیلم Smile پارامونت ۲۰۰ میلیون دلاری شد

یک هفته پیش از اکران فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» (Black Panther: Wakanda Forever) مارول و دیزنی و فروش ۱۷۵ تا ۲۰۰ میلیون دلاری آن، «بلک آدام» (Black Adam) نیولاین، دی‌سی و برادران وارنر در سومین هفته اکران فروش داخلی ۱۸.۵ میلیون دلاری و کاهش فروش ۳۳ درصدی را ثبت کرد. این فیلم در پایان هفته سوم اکران از فروش جهانی ۳۱۹ میلیون دلاری و فروش داخلی ۱۳۷.۴ میلیون دلاری گذر کرده است.

«ددلاین» گزارش داده است که فروش هفته سوم «بلک آدام» در بلژیک با ۳۰ درصد رشد، در سوئد با ۱۱ درصد رشد، در برزیل با۱۱ درصد کاهش، در فرانسه با ۱۹ درصد کاهش، در آلمان با ۲۲ درصد کاهش، در مکزیک با ۲۷ درصد کاهش»، در ایتالیا با ۳۱ درصد کاهش، در استرالیا با ۳۶ درصد کاهش، در اسپانیا با ۴۰ درصد کاهش و در بریتانیا با ۴۳ درصد کاهش روبرو شده است. پنج بازار خارجی پرفروش این فیلم تا امروز بریتانیا با ۱۹.۳ میلیون دلار، مکزیک با ۱۲.۷ میلیون دلار، فرانسه با ۱۲.۴ میلیون دلار، برزیل با ۱۲.۲ میلیون دلار و استرالیا با ۱۰ میلیون دلار بوده‌اند.

استودیوهای دیگر هالیوود معتقدند که فیلم ۲۰۰ میلیون دلاری «بلک آدام» همچون «هابز و شا» (Hobbs & Shaw) «دووین جانسون» سودآور نخواهد بود. اسپین‌آف «سریع و خشن» فقط در بازار چین ۲۰۰ میلیون دلار فروخت هرچند که یونیورسال ۲۵ درصد فروش در این کشور را به سالن‌ها می‌پردازد. انتظار می‌رود «بلک آدام» از فروش جهانی ۴۰۰ میلیون دلاری عبور کند.

«بلک آدام» اگرچه انتظارات استودیو را برآورده نکرد اما با ۶۷ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم کارنامه جانسون در افتتاحیه داخلی بود و در هفته سوم کاهش فروش کمتری نسبت به «هابز و شا» با ۴۴ درصد ثبت کرد. «بلک آدام» حتی نسبت به «سن آندریاس» (San Andreas) با ۵۸ درصد کاهش فروش کمتری داشت.

این هفته انیمه «فیلم وان پیس: رد» (One Piece Film Red) کرانچی‌رول در آمریکا اکران شد و افتتاحیه ۹.۴۷ میلیون دلاری را به ثبت رساند. انتظار می‌رود این فیلم ۲۰ میلیون دلار در پایان اکران در آمریکای شمالی فروش کند. «رد» از سینماروها نمره A «سینمااسکور» و امتیاز ۸۸ درصد «پست‌ترک» دریافت کرده در حالی که ۷۶ درصد خریداران بلیت مرد و ۷۵ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله بودند. نزدیک به ۲۴ درصد مخاطبین نیز اروپایی تبار، ۳۷ درصد لاتین تبار، ۱۸ درصد آفریقایی تبار و ۲۱ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند. ویدیوهای پربیننده این انیمه که با زیرنویس و دوبله انگلیسی اکران شده با نرخ بسیار خوب ۶۵:۱ در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شدند.

اخبار سینمای جهان تریلر فیلم Smile: اولین فیلم حقیقتاً ترسناک سینما پس از مدت‌هافیلم «ارواج اینیشرین» (Banshees of Inisherin) سرچ‌لایت به کارگردانی «مارتین مک‌دونا» و بازی «کالین فارل» و «برندن گلیسون» این هفته در ۸۹۵ سالن سینما در آمریکای شمالی اکران شد و ۲ میلیون دلار فروخت. پرفروش‌ترین بازارهای این فیلم نیویورک، شیکاگو، دی‌سی، بوستون، فیلادلفیا، آستین، مینسوتا و دنور بودند. این فیلم دارای ۸۳ درصد مخاطب اروپایی تبار، ۵۷ درصد مرد و ۵۱ درصد بالاتر از ۳۵ ساله بود و از سینماروها امتیاز ۸۱ درصد «پست‌ترک» دریافت کرد.

فیلم «وقت آرماگدون» (Armageddon Time) «جیمز گری» با بازی «آن هاتاوی» و «آنتونی هاپکینز» این هفته در ۱۰۰۶ سینما در آمریکا اکران شد و به فروش آخر هفته ۸۱۰ هزار دلاری و ده روزه ۹۰۲ هزار دلاری رسید. این فیلم از «راتن تومیتوز» امتیاز ۷۵ درصد منتقدین و ۶۶ درصد مخاطبین دریافت کرده و مانند «ارواح اینیشرین» مخاطبین اروپایی تبار با ۷۷ درصد و مردان با ۵۳ درصد استقبال بیشتری از آن به عمل آورده‌اند.

فیلم «تار» (Tar) با بازی «کیت بلانشت» این هفته در ۱۰۹۰ سالن سینما در ایالات متحده و کانادا اکران شد و پس از سه هفته به فروش ۳.۷ میلیون دلاری رسید. انتظار نمی‌رود که این فیلم ۲ ساعت و ۳۸ دقیقه‌ای تحسین‌شده از فروش ۵.۵ میلیون دلاری فراتر برود.

فیلم «لبخند» (Smile) پارامونت این هفته از فروش جهانی ۲۰۰ میلیون دلاری گذر کرد. این فیلم پس از شش هفته به فروش ۹۹.۱ میلیون دلاری در بازارهای داخلی و ۱۰۳.۸ میلیون دلاری در بازارهای خارجی دست پیدا کرده و تا روز یکشنبه به ۲۰۲.۹ میلیون دلار در سراسر دنیا رسیده است.

«لبخند» آخر هفته گذشته در ۶۲ کشور ۵.۱ میلیون دلار فروخت و ۳۵ درصد کاهش فروش را ثبت کرد. این فیلم با بازی «سوزی بیکن»، «جسی تی. آشر»، «کایل گالنر» و «راب مورگان» پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ در ژانر وحشت و پرفروش‌ترین فیلم ترسناک تاریخ پارامونت در ۲۷ کشور از جمله آلمان، فرانسه، اتریش، و لهستان است. پنج بازار پرفروش خارجی «لبخند» تا امروز بریتانیا با ۱۲.۵ میلیون دلار، آلمان با ۱۱.۱ میلیون دلار، فرانسه با ۸.۷ میلیون دلار، مکزیک با ۸.۲ میلیون دلار و اسپانیا با ۵.۳ میلیون دلار بوده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید