news-background
news-background

سیگورنی ویور: تبعیض جنسیتی هالیوود امیدم به کارگردانی را نابود کرد؛ فیلمسازان نمی‌دانستند با من چه کنند

ویور می‌گوید پیش‌تر تصور می‌کرده که کارگردانی لذت‌بخش است.

«سیگورنی ویور» وارد دهه هشتم زندگی خود شده اما در دنباله «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) نقش یک نوجوان را بازی می‌کند. او در طول بیش از نیم قرن بازیگری در هالیوود نقش‌های گوناگونی از شکارچی بیگانه گرفته تا یک تاجر را بازی کرده اما در مصاحبه با «نیویورک تایمز» فاش می‌کند که «تبعیض جنسیتی شدید» هالیوود باعث شده نتواند رؤیای کارگردانی را تحقق بخشد.

ویور می‌گوید: «پیش از این هر وقت به هالیوود می‌رفتم و با مدیران استودیوهای مختلف قرارداد امضاء می‌کردم، هرگز راحت نبودم. همیشه تبعیض جنسیتی شدیدی در آنجا احساس می‌کردم و یک نوع غیض از اینکه باید به حرف من گوش می‌دادند چون نفوذی رویشان داشتم و آنقدر باهوش بودم که چند جمله را کنار هم بچینم.»

او اضافه می‌کند:‌ «پیش‌تر فکر می‌کردم: «کارگردانی لذت‌بخش خواهد بود، اما دوست ندارم با این آدم‌ها سر و کار داشته باشم.»»

ویور امسال علاوه بر «آواتار ۲» که پس از ۱۳ سال انتظار اکران خواهد شد، فیلم‌های «سرباغبان» (Master Gardener) و «من را جین صدا بزن» (Call Me Jane) را روی پرده دارد.

ویور فیلم کمدی «ماجراجویی کهکشانی» (Galaxy Quest) را تجسم «تزلزل» خودش در هالیوود می‌داند و می‌گوید: «مهم نیست شما چه کسی هستید، [هالیوود] می‌تواند باعث شود که مانند شخصیت «تانی» [در فیلم «ماجراجویی کهکشانی»] احساس ضعف کنید.»

بازیگر «دختر شاغل» (Working Girl) و «بیگانه» (Alien) در مورد کلیت صنعت فیلمسازی می‌گوید: «اگر یک زن باشید، دوست دارند بدانند که آیا جذابید؟ کمدین هستیید؟ چنین یا چنان هستید؟ آن‌ها نمی‌دانستند با من چه کنند.همیشه کارگردانان به حاشیه رانده شده بودند که نیمه‌های شب بیدار می‌شدند و می‌گفتند: «آهان، سیگورنی ویور برای این نقش مناسب است.» و بعد این نقش‌ها ناگهان به من عرضه می‌شد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید