news-background
news-background

کوین اسپیسی در پرونده شکایت آنتونی رپ مجرم شناخته نشد

اسپیسی مسئول آزار و تعرض جنسی به رپ دانسته نشد.

هیأت منصفه «کوین اسپیسی» را در پرونده شکایت ۴۰ میلیون دلاری «آنتونی رپ» بی‌گناه اعلام کرد. رپ ادعا کرده بود که در سال ۱۹۸۶ و در سن ۱۴ سالگی اسپیسی او را به آپارتمانش دعوت کرده و آزار جنسی داده است. اسپیسی که در آن زمان ۲۶ ساله بوده در سال ۲۰۱۷ با انتشار بیانیه‌ای گفته بود این رویداد را به یاد نمی‌آورد اما از رپ عذرخواهی کرد. رپ در سال ۲۰۲۲ از اسپیسی شکایت کرد.

قاضی «لوییس کپلان» بنابر گزارش «ای‌بی‌سی» ادعای آزار جنسی رپ را پیش از شروع دادرسی رد کرده و تصمیم گرفته بود که ادعای تعرض جنسی رپ را به هیأت منصفه بسپارد. طبق قوانین نیویورک، تعرض شامل لمس جنسی یک فرد دیگر بدون رضایت او می‌شود.

هیأت منصفه طی ۹۰ دقیقه رأی نهایی خود را صادر کردند و گفتند اسپیسی شواهد نشان نمی‌دهد که اسپیسی رپ را لمس جنسی نکرده است. نمایندگان بازیگر «خانه پوشالی» (House of Cards) مدعی شده بودند که رپ این داستان را «خلق» کرده تا «همدردری و توجه» برانگیزد.

بازیگر «پیشتازان فضا: اکتشاف» (Star Trek: Discovery) می‌گوید در سال ۱۹۸۶ با اسپیسی آشنا شده و در برادوی تئاتر «پسران عزیز» (Precious Sons) را روی صحنه داشته است در حالی که اسپیسی در «سفر دراز روز تا شب» (Long Day’s Journey Into Night) «جک لمون» نقش‌آفرینی می‌کرده. رپ به دنبال دریافت غرامت ۴۰ میلیون دلاری از اسپیسی بود.

رپ پس از اعلام رأی دادگاه گفت هدف از این شکایت از ابتدا «روشن شدن» ماجرا بوده است. نمایندگان رپ می‌گویند: «هیأت منصفه نظرش را اعلام کرد. آنتونی حقیقت را گفت. ما به رأی هیأت منصفه احترام می‌گذاریم، اما این حقیقت را تغییر نمی‌دهد.»

رپ در بیانیه جداگانه‌ای می‌گوید: «هدف از مطرح کردن این شکایت همواره روشن شدن ماجرا بوده است، به عنوان بخشی از جنبش عظیم علیه همه اشکال خشونت جنسی.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۹ مهر ۱۴۰۱ ۰۹:۴۳

وقتی که حرف یه نفر بدون هیچ سندی ابرو و حرفه یک آدمو از بین میبره، آخرشم هیچ مجازاتی برای دروغش نیست. عجب دنیای بی درو پیکری.

نمایش اسپویل