news-background
news-background

تاریخ پخش سریال‌های اکتبر ۲۰۲۲

 

جای تعجب نیست که در فهرست مجموعه‌های تلویزیونی جدید ماه اکتبر، چند ترسناک و اقتباس‌هایی از هیولاها و خون‌آشام‌های معروف باشد. مشخصاً خون‌آشام‌ها با سریال‌هایی چون «مصاحبه با خون‌آشام» هواداران این نوع سریال‌ها را هدف می‌گیرند، «مایک فلنگان» از سوی دیگر با سریال ترسناک دیگری که رکورد «جامپ اسکر» را شکسته به نتفلیکس بازمی‌گردد در حالی که «گی‌یرمو دل تورو» سریال ترسناک دیگری در همین پلتفرم خواهد داشت.

در ادامه برخی از مهم‌ترین سریال‌های جدید و بازگردنده ماه اکتبر فهرست شده است.

 

مصاحبه با خون‌آشام (Interview with the Vampire)

تاریخ پخش: ۲ اکتبر از ای‌ام‌سی و ای‌ام‌سی+

این سریال اقتباسی خواهد بود از رمان‌های «آن رایس» که شبکه امتیاز تولید سریال بر اساس آن‌ها را در سال ۲۰۲۰ خریداری کرد. «جیکوب اندرسون» بازیگر سریال «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) نقش «لوئیس دو پوینت دو لاک» را بازی می‌کند، در حالی که «سم رید» بازیگر نقش «لستات دو لاینکورت»، و «بیلی بس» تازه‌وارد بازیگر نقش «کلودیا» خواهند بود و «اریک بوگوسیان» نقش «دنیل مالی» ژورنالیست را بازی می‌کند. «رولین جونز» نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی این سریال است. «مارک جانسون»، «آن رایس» و «کریستفر رایس» دیگر تهیه‌کنندگان پروژه خواهند بود.

 

شرق نیویورک (East New York)

تاریخ پخش: ۲ اکتبر از سی‌بی‌اس

«ریچارد کایند» در این سریال نقش یک فرمانده پلیس را بازی می‌کند و «آماندا وارن» در نقش یک رئیس جدید حوزه به دنبال بهبود روابط بین افسران و جمع آن‌هاست. «جیمی اسمیتز» در نقش رئیس پلیس نقش‌آفرینی می‌کند و به همکارش در این مأموریت یاری می‌رساند. گروه اصلی از «روبن سانتیاگو-هادسون»، «کوین رنکین»، «الیزابت رودریگز»، «اولیویا لوکاردی» و «لاول شلی» تشکیل شده است. «مایک فلین» و «ویلیام فینکلستین» پدید‌آورندگان و تهیه‌کنندگان این سریال‌اند.

 

آلاسکا دیلی (Alaska Daily)

تاریخ پخش: ۶ اکتبر از ای‌بی‌سی

«تام مک‌کارتی» کارگردان فیلم برنده اسکار «اسپات‌لایت» (Spotlight) پدید‌آورنده این سریال و «هیلاری سوانک» بازیگر نقش اول آن است. سوانک در «آلاسکا دیلی» نقش ژورنالیستی اهل نیویورک را بازی می‌کند که با پیوستن به یک روزنامه به دنبال احیای زندگی شخصی و حرفه‌ای خود است. «جف پری»، «گری داو»، «مردیت هولزمن»، «مت مالوی»، «پابلو کاستلبلانکو»، «کریگ فرانک» و «امی پارک» دیگر بازیگران سریال خواهند بود. مک‌کارتی قسمت اول این سریال را نوشته و کارگردانی کرده است.

 

دوست خانوادگی (A Friend of the Family)

تاریخ پخش: ۶ اکتبر از پیکاک

مینی‌سریال «دوست خانوادگی» بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده و «جیک لیسی» در آن نقش «رابرت برکتولد» را بازی می‌کند که در دهه ۱۹۷۰با خانواده بروبرگ رابطه نزدیکی داشت و «جان بروبرگ» را چندین بار ربود. «الایزا هیتمن» کارگردان «هرگز به ندرت گاهی همیشه» (Never Rarely Sometimes Always) یکی از تهیه‌کنندگان این سریال و «نیک آنتوساکا» (Brand New Cherry Flavor) پدید‌آورنده سریال است. «آنا پاکوین»، «مک‌کنا گریس» و «کالین هنکس» دیگر بازیگران «دوست خانوادگی» پیکاک خواهند بود.

 

باشگاه نیمه‌شب (The Midnight Club)

تاریخ پخش: ۷ اکتبر از نتفلیکس

سریال «باشگاه نیمه‌شب» در قالب ۱۰ اپیزود و بر اساس رمان‌های «کریستفر پایک» ساخته شده و داستانی در سال ۱۹۹۴ و در مورد گروهی متشکل از هفت نوجوان روایت می‌کند که در بیمارستانی برای مبتلایان به بیماری‌های مرگبار موسوم به «خانه روتردام» ساکن شده‌اند. این گروه که نام «باشگاه نیمه‌شب» را روی خود گذاشته‌اند عهد بسته‌اند که اولین عضوی زودتر بمیرد باید با سایر اعضا ارتباط برقرار کند. وقتی یکی از اعضای گروه می‌میرد، اتفاقات مرموز و عجیبی در بیمارستان رخ می‌دهد. «آیدا»، «ایگبی ریگنی»، «ایمان بنسون»، «روث کاد»، «آیا فوروکاوا»، «آنارا شپرد»، «ویلیام کریس سامپتر» و «سوریان ساپکوتا»، «زک گیلفورد»، «مت بیدل» و «سامانتا اسلویان» از جمله بازیگران این سریال خواهند بود.

 

گرگینه شب (Werewolf By Night)

تاریخ پخش: ۷ اکتبر از دیزنی+

در این ویژه‌برنامه تلویزیونی یا فیلم تلویزیونی که کمتر از ۶۰ دقیقه خواهد بود، شخصیت‌های «السا بلاداستون» با بازی «لورا دانلی» و «من-تینگ» معرفی خواهند شد و «گائل گارسیا برنال» بازیگر نقش اصلی خواهد بود. «مایکل جاکینو» آهنگساز فیلم‌هایی چون «بتمن» (The Batman) و «شگفت‌انگیزان» (The Incredibles) با «گرگینه شبانه» برای اولین بار روی صندلی کارگردانی نشسته است.

 

آدم درست را راه بده (Let the Right One In)

تاریخ پخش: ۹ اکتبر از شوتایم

«آدم درست را راه بده» بر اساس یک فیلم سوئدی به همین نام ساخته شده است. از آن فیلم سوئدی هالیوود یک بازسازی متوسط نیز تولید کرده است. این سریال پدر و دختری را دنبال می‌کند که زندگی‌شان برای همیشه تغییر می‌کند وقتی که دختر ده سال قبل به یک خون‌آشام تبدیل می‌شود. «دمیان بیچی»ر، «مدیسون تیلور بائز»، «آنیکا نونی رز» و «گریس گامر» دیگر بازیگران سریال خواند بود.

 

وینچسترها (The Winchesters)

تاریخ پخش: ۱۱ اکتبر از سی‌دابلیو

در حالی که شبکه سی‌دابلیو در حال تغییرات اساسی است، به زودی سریال جدیدی به نام «وینچسترها» پخش خواهد کرد که به پیشینه والدین سم و دین وینچستر می‌پردازد. «دریک راجر» و «مری کمبل» در نقش زوج اصلی داستان بازی می‌کنند، در حالی که با بعضی از نیروهای شیطانی که در آینده با پسرانشان مقابله می‌کنند می‌ایستند. «رابی تامپسون» نویسنده و تهیه‌کننده قدیمی «فراطبیعی» (Supernatural) در تولید این پیش‌درآمد مشارکت کرده است.

 

پلی‌لیست (The Playlist)

تاریخ پخش: ۱۳ اکتبر از نتفلیکس

این مینی‌سریال بیوگرافیکال نگاهی می‌اندازد به نوحه شکل‌گیری پلتفرم «اسپاتیفای» (Spotify) در سوئد، کشوری که غول استریم موسیقی در آن متولد شد. «ادوین اندره» و «کریستین هیلبورگ» در نقش «دانیل اک» و «مارتین لورنتزون» دو بنیانگذار کمپانی نقش‌آفرینی کرده‌اند. «کریستین اسپریر» پدید‌آورنده این سریال شش اپیزودی است که ژوئن سال ۲۰۲۱ در استوکهلم سوئد فیلمبرداری شد.

 

دبیرستان (High School)

تاریخ پخش: ۱۴ اکتبر از فلیوی

این سریال بر اساس دوران نوجوانی اعضای گروه ایندی پاد کانادایی «تگان و سارا» ساخته شده و رایلی و سیزین گیلیلند نقش خواهران دوقلوی کویین در دهه ۱۹۹۰ را بازی می‌کنند. «کلیا دووال» یکی از کارگردانان و به همراه «لورا کیترل» نویسنده و تهیه‌کننده سریال است. «کوبی اسمالدرز» و «کایل بورنهایمر» نقش والدین خواهران را ایفا کرده‌اند. این مجموعه امسال در بخشی از جشنواره تورنتو اکران شد.

 

شانتارام (Shantaram)

تاریخ پخش: ۱۴ اکتبر از اپل تی‌وی+

داستان سریال «شانتارام» با بازی «چارلی هانام» که با همکاری پارامونت به تولید رسیده، در استرالیا و هندوستان می‌گذرد. نویسندگی سریال به «اریک وارن سینگر» (American Hustle) سپرده شده تا ماجرای «لین» (هانام) را برای تلویزیون بازگو کند، مردی که از زندانی در استرالیا گریخته و در شهر شلوغ بمبئی گم می‌شود. سرنوشت میان او و دوستان و خویشانش جدایی انداخته اما در دنیای زیرزمینی هند زندگی تازه‌ی برای خود می‌جوید. «آنتونیا دسپلا»، «شوبام شرف»، «الکترا کیلبی»، «فیصل بازی»، «لوک پاسکوالینو»، «سوجایا داسگوپتا»، «وینسنت پرز»، «دیوید فیلد»، «الکساندر سیدیگ»، «گابریل شارنیتسکی»، «الهام احساس»، «ریچل ماماث»، «متیو جوزف» و «شیو پالکار» دیگر بازیگران سریال خواهند بود.

 

از اول (From Scratch)

تاریخ پخش: ۲۱ اکتبر از نتفلیکس

«زویی سالدانا» در این سریال هشت اپیزودی نقش «امال ویلر» را بازی کرده که در ایتالیا به یک سرآشپز به نام لینو با بازی «یوجینو ماستراندریا» برخورد می‌کند و عاشق او می‌شود اما فرهنگ‌های متفاوت آن‌ها چالش‌هایی را برای این دو به وجود می‌آورد. دیگر بازیگران سریال «دنیل ددوایلر»، «کیث دیوید»، «جودیث اسکات»، «کلیتا اسمیت»، «لوسیا ساردو»، و «روبرتا ریگانو» خواهند بود. لاک یکی از تهیه‌کنندگان سریال در کنار «جرمین جانسون» و سالدانا خواهد بود. «انزینگا استوارت» و «دنی گوردن» بر روی صندلی کارگردانی «از ابتدا» نشسته‌اند.

   

پیرامونی (The Peripheral)

تاریخ پخش: ۲۱ اکتبر از پرایم ویدیو

این سریال که از رمان علمی-تخیلی «ویلیام گیبسون» اقتباس شده در مورد شخصیتی به نام «فلین فیشر» با بازی «کلوئی گریس مورتس» است که در گوشه‌ای فراموش‌شده از آمریکای آینده می‌کوشد بنیان خانواده‌اش را حفظ کند. فلین زنی زیرک و جاه‌طلب است که بخت با او یار نبوده. او آینده‌ای برای خود متصور نیست، تا اینکه آینده او را فرامی‌خواند. «پیرامونی» تازه‌ترین اثر «لیسا جوی» و «جاناتان نولان» است که سریال «وست‌ورلد» (Westworld) را برای اچ‌بی‌او ساخته‌اند. «اسکات بی. اسمیت» و «گرگ پلاگمن» نویسندگان و «جک رینور»، «گری کار»، «الی گوری»، «لوئیس هرتام»، «جی‌جی فیلد»، «تینیا میلر»، «شارلوت رایلی»، «الکساندرا بیلینگز»، «الکس هرناندز»، «کیتی لیونگ»، «جولین مور-کوک»، «ملیندا پیچ همیلتون»، «کریس کوی» و «آستین رایزینگ» دیگر بازیگران سریال خواهند بود.

 

حجره عجایب (Cabinet of Curiosities)

تاریخ پخش: ۲۵ اکتبر از نتفلیکس

«حجره عجایب» مجموعه‌ای از داستان‌های لایو-اکشن است که بنابر ادعای نت‌فلیکس سنت‌های ژانر وحشت را خواهد شکست. دو داستان از هشت داستان این مجموعه که دارای عناصری جادویی، گاتیک، گروتسک و یا رعب‌آورند، توسط «گی‌یرمو دل تورو» خلق شده‌اند. دل تورو شورانر این سریال و «جنیفر کنت»، «وینچنزو ناتالی»، و «پانوس کوسماتوس» کارگردانان آن خواهند بود. در این سریال بازیگرانی دیگری چون «شارلین یی»، «اسی دیویس»، «لوک رابرتس»، «اندرو لینکلن»، «گلین تورمن»، «الپیدیا کاریلو»، «هانا گالاوی»، «کریسپین گلاور»، «دمتریوس گروس»، و «سباستین روشه» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

ساعت شیطان (The Devil’s Hour)

تاریخ پخش: ۲۸ اکتبر از پرایم ویدیو

این سریال داستان زنی با یک استعداد ویژه در خوانش افکار یک قاتل زنجیره‌ای را بازگو می‌کند. «جسیکا رین»، «پیتر کاپالدی»، «فیل دانستر» بازیگر سریال «تد لسو» و «نیکش پاتل» در نقش یک کارآگاه از جمله بازیگران این سریال خواهند بود. «تام موران» نویسنده «ساعت شیطان» است.

     

سریال‌های بازگردنده اکتبر ۲۰۲۲

دکتر خوب (The Good Doctor) – فصل ششم از ۳ اکتبر

کونگ فو (Kung Fu) – فصل سوم از ۵ اکتبر

چاکی (Chucky) – فصل دوم از ۵ اکتبر

واکر (Walker) – فصل سوم از ۶ اکتبر

آناتومی گری (Grey’s Anatomy) – فصل نوزدهم از ۶ اکتبر

پنی‌ورث: پیشینه خدمتکار بتمن (Pennyworth: The Origin of Batman’s Butler) – فصل سوم از ۶ اکتبر

نیلوفر سفید (The White Lotus) – فصل دوم از ۱۷ اکتبر

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید