news-background
news-background

«درخواست» عجیب لینا دانام از همجنسگرایان نیویورک

«لینا دانام» در شبکه‌های اجتماعی با یک «درخواست» عجیب برای برگزاری تجمع همجنسگرایان در نیویورک کاربران را گیج کرد. بازیگر سریال «دختران» (Girls) یکشنبه این هفته نوشت: «وقتی مردم، می‌خواهم تابوتم در تجمع همجنسگرایان نیویورک گردانده شود و پلاکی به آن زده باشند که نوشته باشد: «او به هیچ‌کس نه، اما به شما تعلق داشت.» کسی می‌تواند ترتیبش را بدهد؟»

بازیگر ۳۶ ساله «دختران» در سال‌های اخیر به خاطر خطاهایش در موضع‌گیری‌ها چندین مرتبه با انتقاد روبرو شده است. او که خودش را یکی از نمادهای فمنیست دگرباش می‌داند با این توییت اعتراض بسیاری را برانگیخت.

یکی از مخاطبین دانام می‌نویسد: «زندگی‌ام را اعتماد به نفس «لینا دانام» آغاز می‌کنم که باعث می‌شود تصور کند یکی از نمادهای جامعه دگرباشان است.» دیگری می‌گوید: «لینا دانام واقعاً صدای یک نسل بود: زنان سفید دهه ۲۰۱۰ که با استفاده از اتحادگرایی از خودشان تجلیل کردند.»

کاربر دیگری در توییتر می‌نویسد: «توانایی «لینا دانام» در نوشتن نظری روشنگرانه در مورد خودشیفتگی انگشت‌نمای نسل هزاره با ناتوانی او در تفکر پیرامون اینکه آیا او خودش بخشی از مشکل است یا نه خنثی می‌شود.» دیگری می‌نویسد: «اسمش تجمع افتخار به همجنسگرایی است نه شرم از دگرجنس‌گرا بودن.»

دیگری می‌گوید: «داشتم فکر می‌کردم که چرا نام لینا دانام ترند شده؟ اگر سریال «دختران» را ریبوت کرده باشند جیغ می‌زنم. اما بعد دیدم که موضوع توییتی عجیب است که او خودش را به شکل یک روح به یک اقلیت تحمیل کرده... و این مثل لایه سوم داستان ریبوت «دختران» به نظر می‌رسد.»

دانام که اخیراً فیلم «کاترین که جوجه صدایش می‌کردند» (Catherine Called Birdy) را کارگردانی کرده، در یک نمایشگاه گفته بود از اینکه همجنسگرا نیست سرخورده است: «همیشه احساسی قوی نسبت به اعضای جامعه دگرباشان داشتم. راستش احساس سرخوردگی شدیدی داشتم وقتی که به بزرگسالی رسیدم و متوجه شدم که به مردان تمایل جنسی دارم. بنابراین وقتی خواهرم اعلام کرد که همجنسگرا است، فکر کردم که خدا را شکر، حالا یک نفر از اعضای خانواده‌ام می‌تواند نماینده عقاید و علایق من باشد.»

دانام در سال ۲۰۱۷ به خاطر زیر سؤال بردن اتهام آزار جنسی «آرورا پیرینو» علیه «مری میلر» نویسنده «دختران» عذرخواهی کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید