news-background
news-background

اولین واکنش‌ها به فیلم Emancipation ویل اسمیت

فیلم «آزادی» با بازی «ویل اسمیت» در واشینگتن دی‌سی اکران شده است.

اپل فیلم «آزادی» (Emancipation) «آنتوان فوکوا» با بازی «ویل اسمیت» را در شنبه شب این هفته در واشینگتن دی‌سی اکران کرد. این استودیو بیش از دو سال قبل در رقابتی تنگاتنگ با قراردادی ۱۲۰ میلیون دلاری امتیاز پخش «آزادی» را خریداری کرده بود اما در پی حواشی اسکار گذشته و سیلی اسمیت به «کریس راک» روی صحنه و مقابل میلیون‌ها بیننده، در اکران فیلم تا پایان سال ۲۰۲۲ مردد بود.

فوکوا و اسمیت در اولین حضورشان در یک مکان عمومی و در پنجاه و یکمین دوره «کنفرانس قانون‌گذاری» در دی‌سی به پرسش‌هایی پاسخ دادند. «انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان» (NAACP) میزبان این مراسم بود. اپل هنوز تاریخ اکران فیلم در سالن‌های سینما و پخش از اپل تی‌وی+ را اعلام نکرده است.

داستان فیلم در مورد شخصیتی تاریخی به نام پیتر است، برده‌ای که در سال ۱۸۶۳ از ایالت‌های جنوبی گریخت و خود را به ارتش اتحادیه‌ی شمال رساند. او در آنجا آثار وحشتناک شکنجه‌هایش را به عکسان نشان می‌دهد. این تصاویر در نهایت به روزنامه‌های سراسر دنیا راه پیدا می‌کند و راه را برای منسوخ شدن برده‌داری هموار می‌کند.

«دریک جانسون» مدیر عامل «انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان» در توییتر می‌نویسد: «افتخار این را داشتم که فیلم «آزادی» را بببینم و نمی‌دانم چگونه از اهمیت آن برای جامعه و تاریخ خودمان بگویم. داستانی در مورد مصیبت‌ها، مقاومت، عشق و پیروزی است. از آنتوان فوکوا و ویل اسمیت برای به اشتراک گذاشتن این هدیه سپاسگزاری می‌کنم.»

«جنس ال. ماتیس» وکیل و تحلیل‌گر سیاسی می‌نویسد: «فیلم «آزادی» را به تازگی دیدم. درود بر اپل. چه زمانی اکران گسترده می‌شود؟ کیوانان از سر راه کنار برو. حقیقت اهمیت دارد.»

«دانا برازیل» استراتژیست سیاسی می‌نویسد: «فیلم تأثیرگذاری است که نحوه مبارزه سیاهان برای آزادی را برجسته می‌کند.»

فوکوا دو سال پیش گفته بود: «این اولین تصویر جنجالی از خشونت برده‌داری بود که دنیا آن را دید. وقتی با دنیای امروز و شبکه‌های اجتماعی و آنچه دنیا در حال دیدنش است مقایسه‌اش کنید، می‌بینید که ماجرایی جالب است. گذشته را نمی‌توان اصلاح کرد، اما می‌توان گذشته را به یاد مردم آورد و به نظر من باید به شکلی واقعی و دقیق این کار را انجام داد. ما باید آینده‌ای درخشان‌تر برای همه بسازیم. مهم‌ترین کاری که امروز می‌شود انجام داد نشان دادن تاریخ خودمان است. پیش از ادامه‌ی راه باید با حقیقت مواجه شد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید