news-background
news-background

سانسور یوتیوب راسل برند را راهی پلتفرم محافظه‌کار Rumble کرد

«راسل برند» ادعا می‌کند که یوتیوب محتوای او را سانسور کرده است. پس از حذف یکی از ویدیوهای این بازیگر در این پلتفرم، او حالا به رامبل (Rumble) کوچ کرده تا بتواند «آزادانه‌تر» حرف بزند.

این بازیگر ۴۷ ساله هفته پیش با انتشار یک کلیپ گفت: «رسماً از سوی یوتیوب سانسور شدیم. آن‌ها یکی از ویدیوهای ما را به خاطر انتشار اطلاعات نادرست حذف کردند، اما تشکیلات رسانه‌های بزرگ چرا به همین شکل سانسور نمی‌شوند؟ آیا به این دلیل نیست که یوتیوب امروز رسانه جریان اصلی است؟»

برند می‌گوید یوتیوب اقدام به حذف ویدیو کرده به این علت که «به اطلاعات درج شده در وبسایت‌های رسمی دولت» ارجاع داده و برداشت نادرستی از آن‌ها کرده است. با این حال او ادعا می‌کند که به خاطر این «اشتباه» یک ویدیوی عذرخواهی به اشتراک گذاشته اما بعد آن را نیز برای جلوگیری از خطر مطرح شدن دوباره ادعای قبلی حذف کرده است.

بازیگر «فراموش کردن سارا مارشال» (Forgetting Sarah Marshall) و «او را به گریک بیاور» (Get Him to the Greek) توضیح می‌دهد: «اشتباهی کردیم، اشتباهی که به نظر من ناچیز بود، و تنبیه شدیم، اما این اقدام به نظر من مانند سانسور است.» او با انتشار ویدیوی دیگری مدعی شد که شبکه‌های خبری جریان اصلی گاهی اطلاعات غلط منتشر می‌کنند اما مانند او تنبیه نمی‌شوند. او برنامه «ریچل مدو» در شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» را مثال می‌زند که مجری آن می‌گوید «ویروس [کرونا] در هر فرد واکسینه‌شده متوقف می‌شود.»

برند می‌پرسد: «چرا به کانال‌های مستقل حمله می‌کنند، سانسور می‌کنند و آن‌ها را سرنگون می‌کنند در حالی که رسانه‌های جریان اصلی را ترویج، برجسته و تجلیل می‌کنند؟»

برند پنج روز در هفته به مدت یک ساعت برنامه‌اش را از پلتفرم رامبل استریم می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید