news-background
news-background

فیلم Jurassic World Dominion یک میلیارد دلاری شد

دنباله «قلمرو دنیای ژوراسیک» (Jurassic World Dominion) استودیوی یونیورسال و امبلین از فروش ۱ میلیارد دلاری عبور کرد. این فیلم به کارگردانی «کالین ترورو» یکی از سه فیلمی است که از زمان شروع پاندمی به چنین دستاوردی می‌رسد. «قلمرو دنیای ژوراسیک» پس از «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) پارامونت دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۲ تا امروز است.

این فیلم با بازی «کریس پرت» و «برایس دالاس هاوارد» در بازارهای داخلی ۳۷۶ میلیون دلار و در سایر نقاط دنیا ۶۲۴ میلیون دلار فروخته و هفتمین فیلم استودیوی یونیورسال و سومین فیلم چندگانه «ژوراسیک» است که از ۱ میلیارد دلار گذر می‌کند. چندگانه «ژوراسیک» تاکنون ۶.۰۲ میلیارد دلار فروخته است.

بعضی از ستارگان سابق چندگانه از جمله «لورا درن»، «جف گلدبلوم» و «سم نیل» به این دنباله که اولین بار در ماه ژوئن اکران شد پیوستند. «قلمرو دنیای ژوراسیک» در دو هفته اول ۵۰۰ میلیون دلار فروخت و به یکی از ۱۰ فیلم هالیوودی تبدیل شد که در حین پاندمی این رکورد را ثبت می‌کند.

«قلمرو دنیای ژوراسیک» در ادامه ۱۵۸ میلیون دلار از چین به دست آورد و پرفروش‌ترین فیلم خارجی آن بازار در سال ۲۰۲۲ و سومین فیلم هالیوودی پرفروش چین در دوران پاندمی شد. این فیلم علاوه بر این در کنار فیلم‌هایی چون «مینیون‌ها: ظهور گرو» (Minions: The Rise of Gru) یونیورسال را از فروش سالانه ۳ میلیارد دلاری عبور داد و به اولین استودیویی تبدیل کرد که از سال ۲۰۱۹ این رکورد را به ثبت می‌رساند.

فیلم‌های بعدی یونیورسال تا پایان سال ۲۰۲۲ «بلیت بهشت» (Ticket to Paradise)، «او گفت» (She Said)، «فابلمن‌ها» (The Fablemans) «استیون اسپیلبرگ» و «گربه چکمه‌پوش: آخرین آرزو» (Puss in Boots: The Last Wish) خواهند بود. استودیوی فکوس که شاخه از یونیورسال است نیز «تار» (Tar) با بازی «کیت بلانشت» و «عصر آرماگدون» (Armageddon Time) به کارگردانی «جیمز گری» را پخش خواهد کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید