news-background
news-background

برایان کاکس به صف مخالفین متد اکتینگ پیوست: «یک مزخرف آمریکایی است»

ستاره «وراثت» می‌گوید متد اکتینگ یک «چرند آمریکایی» است.

«برایان کاکس» ستاره سریال «وراثت» (Succession) اچ‌بی‌او می‌گوید متد اکتینگ چیزی نیست جز یک «چرند آمریکایی.» کاکس که نقش «لوگان روی» را در این سریال بازی می‌کند در یک جلسه پرسش و پاسخ پس از اکران فیلم «دختر زندانی» (Prisoner’s Daughter) در جشنواره تورنتو از غرق کردن خود در نقش‌هایش گفته است.

کاکس می‌گوید: «خیلی به چرندهای آمریکایی تکیه نمی‌کنم، و هر بار که نقشی بازی می‌کنم تجربه‌ای روحانی ندارم. مزخرف است. در قالب شخصیت‌هایی که بازی می‌کنم فرو نمی‌روم. اجازه می‌دهم نقش‌ها از من بگذرند. مسئله آمادگی بازیگر برای پذیرش است. آنجا می‌ایستید و آماده‌اید هرآنچه به سمت شما پرتاب می‌کنند بپذیرید.»

در ماه‌های اخیر چندین بازیگر از جمله «مدس میکلسن»، «ویل پولتر»، «جان برنتال»، و «دیوید هاربر» متد اکتینگ را «احمقانه» و «خطرناک» توصیف کردند. هاربر گفته بود: «[متد اکتینگ و] چنین کارهایی نه تنها احمقانه، بلکه خطرناک است، و در واقع موجب خلق اثر هنری خوب نخواهد شد.»

«اندرو گارفیلد» از سوی دیگر از این روش بازیگری حمایت کرد و اخیراً در مصاحبه با «مارک مارون» گفت: «از تصور غلطی که به وجود آمده ناراحت شده‌ام، ناراحتم از این تصور که «متد اکتینگ مزخرف است.» در پاسخ می‌گویم اگر به نظر شما متد اکتینگ مزخرف است، یعنی نمی‌دانید یعنی چه، یا فقط با بازیگری همکاری کرده‌اید که ادعا کرده یک متد اکتور است اما در واقع اصلاً چنین نبوده.»

کاکس در «دختر زندانی» نقش محکومی را بازی می‌کند که پس از ابتلا به سرطان از زندان آزاد می‌شود. «کیت بکینسیل» و «کریستفر کانوری» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ شهریور ۱۴۰۱ ۱۸:۳۱

این دیگه کیه دقت کردین بازیگرایی که متد اکتینگ رو میکوبن همشون رو هم یه شاهکار ندارن

نمایش اسپویل
۲۶ شهریور ۱۴۰۱ ۰۰:۱۷

یکی به آقای بازیگر گوشزد میکرد که متد اکتینگ از تئاتر روسیه برآمد و نه امریکا.

نمایش اسپویل