news-background
news-background

اولین زوج همجنسگرای کارتون Peppa Pig معرفی شد: دو خرس قطبی

کارتون پربیننده «پپا پیگ» (Peppa Pig) برای اولین بار در تاریخ ۱۸ ساله‌اش یک زوج همجنسگرا معرفی کرد. در اپیزودی به نام «خانواده‌ها» (Families) که سه‌شنبه این هفته از شبکه «چنل ۵» بریتانیا پخش شد، این لحظه رقم خورده است.

در صحنه کوتاهی از این قسمت، شخصیت «پنی» خرس قطبی که همکلاسی پپا است، در مورد دو مادر خود حرف می‌زند. او تصویری از خانواده خود – خرس‌هایی ملبس – ترسیم می‌کند و می‌گوید: «من پنی خرس قطبی هستم. با مادرم و آن یکی مادر دیگرم زندگی می‌کنم. یکی از مادرهایم دکتر است و مادر دیگرم اسپاگتی می‌پزد. اسپاگتی را خیلی دوست دارم.»

این اپیزود با واکنش‌های دوگانه‌ای روبرو شده است. عده‌ای از این «نمایندگی» استقبال کرده‌اند و گروهی دیگر «تزریق» مفاهیم همجنسگرایانه به اذهان کودکان را نکوهیده‌اند. یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌نویسد: «این پایانی برای پدیده «پپا پیگ» است. عجب ننگی. آموزش دهید، تلقین نکنید.»

کارتون «پپا پگ» تا امروز در ۱۸۰ کشور پخش و به ۴۰ زبان ترجمه شده است. «کوئنتین تارانتینو» اخیراً فاش کرده بود که یکی از هواداران این کارتون است:‌ «راستش کارتن «پپا پیگ» را دوست دارم؛ خیلی زیاد می‌بینمش. بهتر است بگویم – «پپا پیگ» بهترین محصول وارداتی از بریتانیا در این دهه است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ ۱۳:۱۲

تحقیقات ثابت کرده والدینی که همجنسگرا هستن احتمال اینکه بچه‌شون گی، لزبین یا دوجسنگرا باشه بیشتره. دلیل نشون دادن این خزعبلات تو کارتون بچه‌ها فقط حمایت از حقوق lgbt نیست. لیبرال‌ها میخوان جمعیت این آدما بیشتر بشه

نمایش اسپویل