news-background
news-background

امکان امتیاز‌دهی به سریال Lord of the Rings: The Rings of Power غیرفعال شد

آمازون امکان ثبت امتیاز برای سریال «حلقه‌های قدرت» را موقتاً غیرفعال کرده است.

امکان امتیازدهی به سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» (Lord of the Rings: The Rings of Power) موقتاً غیرفعال شد. «هالیوود ریپورتر» گزارش داده است که آمازون در برای مقابله با ثبت امتیازات منفی غیرواقعی این امکان را غیرفعال کرده است. یکی از منابع نزدیک به آمازون مدعی است که تا ۷۲ ساعت آینده بینندگان سریال می‌توانند امتیازات خود را ثبت کنند.

دو قسمت اول «حلقه‌های قدرت» جمعه گذشته منتشر شد و میان هواداران دنیای تالکین دو دستگی انداخت با این حال بسیاری از مخاطبین از فیلمبرداری و جلوه‌های بصری «چشم‌نواز» سریال آن ستایش کرده‌اند. امتیاز منتقدین در «راتن تومیتوز» به ۸۳ درصد و امتیاز مخاطبین به ۳۷ درصد رسیده بود.

آمازون برای تولید فصل اول این سریال به نویسندگی «جی‌دی پین» و «پاتریک مک‌کی» نزدیک به ۴۶۵ میلیون دلار هزینه کرده و برای تولید پنج فصل یا ۵۰ ساعت حدود ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.

«اینترتینمنت ویکلی» یکی از معدود نقدهای منفی را برای «حلقه‌های قدرت» منتشر کرده و سریال را «فاجعه» می‌خواند: «برای ساختن پیش‌درآمد راه‌هایی وجود دارد، اما «حلقه‌های قدرت» همه آن راه‌ها را اشتباه رفته است. شش یا هفت ویژگی به‌یادماندنی سه‌گانه معروف را برداشته، یک تانکر آب اضافه می‌کند، هیچ‌کس را جذاب نشان نمی‌دهد، وعده اسراری را می‌دهد که اسرار نیستند، و بهترین شخصیت‌ها را بی‌هدف به بی‌راهه می‌فرستد.»

این درام حماسی هزاران سال پیش از «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» تالکین روی می‌دهد و بینندگان را به دورانی می‌برد که قدرت‌های بزرگ شکل گرفتند، حکومت‌هایی ظهور و سقوط کردند، قهرمانان غیرمنتظره آزموده شدند، امید در آستانه فروپاشی بود و بزرگ‌ترین شخصیت شروری که بر قلم تالکین جاری شده دنیا را تهدید به فروغلتیدن در ظلمت می‌کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ ۲۲:۳۱

امتیازات منفی غیرواقعی؟ عجب چرت و پرتی! ملت با شرح دلایل خیلی واضح و با جزییات توضیح دادن چرا از سریال خوششون نیومده بعد امازون که گستاخیش تعجبیم نداشته تمام اون نقدها رو پاک کرده و برچسب غیرواقعی، نژادپرست و هزار تا ایسم و فوب دیگه زده چرا؟ چون ملت از سریال بدی که ساخته خوششون نیومده و با دلیل گفتن از اینجا اینجا و اونجا به این دلیل خوشمون نیومده!

نمایش اسپویل
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ ۱۹:۴۰

اگه اسم سریال چیزی غیر از ارباب حلقه ها بود و ربطی به تالکین نداشت اونموقع میتونستیم به عنوان یه سریال مستقل فانتزی قصاوتش کنیم اما اینطور نیست و هیچ عملکرد فنی نمیتونه تف کردن به میراث تالکین رو مخفی کنه

نمایش اسپویل
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ ۰۲:۱۴

عزیزم. تعداد خیلی زیادی ، رفتن به سریاله ، از 10 دادن 1 ، کمترین نمره ای ک میشه داد تقریبا نزدیک 20 درصد رای ها ، نمره 1 دادن. هر چقدر هم دلیلشون واسه بد بودنش درست باشه ، دیگه میشد حداقل واسه جلوه های ویژه و بعضی چیزای دیگش بهش نمره 4 یا 5 داد دیگه. هر طوری هم باشه در حد 1 از 10 نیست. اینا نصفشون اصلا ندیدن سریالو ، فقط یه نمره 1 دادن و رفتن

نمایش اسپویل
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ ۱۹:۱۰

نیازی نیست از این جمله دفاع کنم: چه بخوایم چه نخوایم، فیلم و سریال بخشی از فرهنگ مردم جهانه. ممکنه یه عده بگن قضیه رو زیادی جدی گرفتی ولی در این وبسایت همه قطعا اهمیت هنر هفتم رو در فرهنگ سازی میدونن. همه میدونیم چطور همین فیلمهای به ظاهر بی اهمیت دنیای بچگی، نوجوانی و طرز فکر ما رو شکل دادن و چه خاطره ها داریم و چه ها ازشون یادگرفتیم. ایدئولوژی های woke از یک دهه گذشته شروع کردن به تخریب و جایگزینی این فرهنگ. نیومدن فیلم و سریال جدید و با دایتان جدید بسازن برای رنگین پوستها و زنان. بلکه عقیده دارن این کار کافی نیست بلکه باید فرهنگ قبلی نابود بشه. برای همین کاراکترهای محبوب و خاطره انگیز مرد رو با کاراکترهای زن جایگزین میکنن. رنگین پوست جایگزین سفید پوست میشه و اقلیتهای جنسی مثل همجنسگراها جایگزین افراد heterosexual میشن. فیلم بلک پنتر با تیم بازیگری تماما سیاهپوست نمرات خوبی گرفت. خبری از این منفیها برای فیلم wonder woman اول نبود. نشون میده نژادپرستی و جنسیت زدگی در مردم و مخاطب دوستدار فیلم نیست. بلکه در سازندگان اونه که اصلا هنرمند نیستند بلکه یک مشت فعال اجتماعی هستند که هدفشون ترویج ایدئولوژی‌های مخرب و جدایی اندازشونه. بنده که مخالف این سریال هستم خودم به عنوان ایرانی و خاورمیانه‌ای رنگین پوست محسوب میشم نه سفید پوست. ولی حقیقت رو باید گفت. ساده نگر نباشیم و به عاشقان هنر هفتم برچسب نژاد پرستی نزنیم.

نمایش اسپویل
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ ۲۱:۰۶

دقیقا همین طوره حتی به خاطر عقاید و ایدئولوژی های خودشون شخصیت های خوب قدیمی رو هم نابود میکنند واقعا شرم آوره از چندین ماه پیش هم پیشبینی میشد که چنین اتفاقات و شکستی برای این سریال بیفته واقعا حیف که آمازون با اون همه پولی که صرف کرده، نتونسته یک اثر خوب و درخور دنیای تالکین تولید کنه :(

نمایش اسپویل
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰

نژاد پرستا و عقده ای جماعت ریختن اینطوری امتیاز دادن بقول محمود آب بریز اونجایی که میسوزه

نمایش اسپویل
۱۵ شهریور ۱۴۰۱ ۱۰:۵۹

سازندگان سریال هم نژادپرست نیستن. خدایی یه الف سفید عاشق یه دختر خاورمیانه ای بشه؟

نمایش اسپویل
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ ۱۸:۳۸

من نژاد پرست نیستم ولی خدایی الف سیاه...

نمایش اسپویل
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ ۱۷:۲۸

دقیقا

نمایش اسپویل