news-background
news-background

سریال Inventing Anna نتفلیکس را به دردسرهای حقوقی انداخت

«جعل آنا» مشکلات حقوقی بیشتری برای نتفلیکس به وجود آورده است.

«ریچل دلوچ ویلیامز» نویسنده سابق مجله «ونیتی فر» و دوست «آنا دلوی»، دوشنبه این هفته شکایتی علیه نتفلیکس و ثبت و سازندگان سریال «جعل آنا» (Inventing Anna) را به افترازنی متهم کرد.

ویلیامز ۳۴ ساله که قربانی کلاهبرداری ۶۲ هزار دلاری دلوی است، با انتشار مقاله‌ای در «ونیتی فر» در آوریل سال ۲۰۱۸، از تجربه دوستی با دلوی گفته بود. او در ماه مه آن سال مقاله دیگری – که سریال «جعل آنا» بر اساسا آن ساخته شده – برای «مجله نیویورک» منتشر کرد و کتابی تحت عنوان «دوست من آنا: داستان واقعی یک وارثه قلابی» (My Friend Anna: The True Story of a Fake Heiress) را نوشت.

سریال «جعل آنا» دلوی با نام واقعی «آنا سوروکین» را دنبال می‌کند که به دروغ مدعی است یک وارثه آلمانی است و نه تنها دوستانش، بلکه بانک‌ها و تاجران را در نیویورک فریب می‌دهد. ویلیامز ادعا می‌کند که تقریباً همه خصوصیات سوروکین در سریال ساختگی است.

در شکایت ویلیامز آمده است: «این شکایت نشان می‌دهد که نتفلیکس تعمداً تصمیم گرفته برای مقاصد نمایشی ویلیامز را در حال گفتن یا انجام چیرهایی نشان دهد که او یک فرد فرصت‌طلب، فریبکار، بزدل، مکار، ناسپاس، فخرفروش، و حریص به تصویر کشیده شود.»

ویلیامز به «هالیوود ریپورتر» می‌گوید: «نتفلیکس تعمداً از نام واقعی من و جنبه‌های واقعی زندگی من استفاده کرد تا خصوصیاتی افتراآمیز و دروغ را به من نسبت دهد. حقیقت اهمیت دارد و نمایش شخصیت‌های واقعی مستلزم مسئولیت‌پذیری است. این شکایت را ثبت می‌کنم تا نتفلیکس مسئولیت این جسارت عمدی را بپذیرد.»

در سریال «جعل آنا» ویلیامز شخصیتی نشان داده شده که با دلوی به سفرهای پرزرق‌وبرق می‌رود اما با کشف هویت واقعی‌اش او را به مقامات معرفی می‌کند. در بخشی از سریال، پس از آنکه کارت اعتباری دلوی در مراکش پذیرفته نمی‌شود و بدگمانی‌ها شروع به شکل گرفتن می‌کند، ویلیامز او را ترک می‌کند. با این حال، ویلیامز ادعا می‌کند که از پیش به دلوی گفته است که در آن سفر از او جدا خواهد شد.

ویلیامز امتیاز تولید سریال بر اساس کتابش را به شبکه اچ‌بی‌او فرخته بود اما این پروژه ساخته نخواهد شد. دلوی در سال ۲۰۱۹ در هشت اتهام از جمله سرقت اموال گران‌بها مجرم شناخته شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید