news-background
news-background

سفر ویلیام فریدکین و کیفر ساترلند به تنگه هرمز با اقتباس جدید از The Caine Mutiny

ساترلند به فیلم جدید کارگردان «جن‌گیر» پیوسته است.

«ویلیام فریدکین» کارگردان فیلم‌های «جن‌گیر» (The Exorcist) و «ارتباط فرانسوی» (The French Connection) در هشتاد و هفت سالگی فیلم دیگری کارگردانی خواهد کرد.

«ددلاین» گزارش داده است که این فیلمساز «کیفر ساترلند» را برای نقش دریابان کوییگ در اقتباس سینمایی از رمان «محاکمه نظامی شورش کین» (The Caine Mutiny Court-Martial) نوشته «هرمان ووک» برگزیده است. فیلمبرداری این فیلم به تهیه‌کنندگی «آنابل دان» و «مت پارکر» از ژانویه آینده آغاز خواهند شد.

«جو قاتل» (Killer Joe) با بازی «متیو مک‌کانهی» آخرین فیلم داستانی فریدکین است که در سال ۲۰۱۱ اکران شد. او در سال ۲۰۱۷ مستند «شیطان و پدر آمورث» (The Devil and Father Amorth) را ساخت.

فریدکین می‌گوید:‌ «در ۱۰ سال گذشته فیلمنامه‌های زیادی را دیدم و به اثری که واقعاً بخواهم بسازمش برخورد نکردم. اما به فیلمنامه خیلی فکر می‌کنم و به نظرم می‌رسد که این اثر می‌تواند بسیار به‌هنگام و مهم باشد، و نیز یک درام واقعاً عالی. «محاکمه نظامی شورش کین» یکی از بهترین درام‌های محاکمه نظامی تاریخ است.»

«هامفری بوگارت» در نسخه سینمایی دیگری به همین نام (The Caine Mutiny 1954) به کارگردانی «ادوارد دمیتریک» نقش‌آفرینی کرده است. «رابرت آلتمن» نیز در سال ۱۹۸۸ یک تله‌فیلم با بازی «برد دیویس» که داستانی در سال‌های جنگ جهانی دوم روایت کرد ساخته است. داستان رمان در مورد یک فرمانده نیروی دریایی است که علیه ناخدایی متزلزل شورش می‌کند.

فریدکین ادامه می‌دهد: « اثر اصلی برای جنگ جهانی دوم نوشته شده، و ووک همه خشم کشور به خاطر پرل هاربر را در آن گنجانده است. من آن را به شکلی به‌روزرسانی کرده‌ام که دیگر اثری از پرل هاربر نباشد. آن را به اثری معاصر تبدیل کردم، و خلیج هرمز و تنگه هرمز را در آن گذاشتم که به ایران می‌رسد.»

تنگه هرمز تنها گذرگاه میان خلیج فارس و دریای آزاد است و در سال‌های اخیر به اهرم فشار ایران بر غرب تبدیل شده است. فریدکین اضافه می‌کند: «در نیروی دریایی ایالات متحده هیچ‌گاه شورشی اتفاق نیفتاده. «هرمان ووک» اولین و تنها شورش نظامی ایالات متحده را به شکل مجازی خلق کرده. دیالوگ‌ها بی‌نظیر و دقیق‌اند. در یک دادگاه می‌گذرد، اما قوانین خودش را دارد.»

فریدکین در مورد ساترلند می‌گوید: «به نظر من او یکی از بهترین بازیگران آمریکاست، یکی از بازیگران خیلی خوب. همه قسمت‌های سریال «۲۴» را دیده‌ام. به نظرم عالی بود اما می‌تواند نقش‌های دشوارتری بازی کند، و این فیلم فرصتی برای او فراهم می‌کند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۸ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲:۰۹

جیزس کرایست! باز برای فیلمسازی سر و کله شون این طرفا پیدا شد

نمایش اسپویل
۸ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲:۰۴

خدایا خودت رحم کن!

نمایش اسپویل